Úleva pro řidiče. Část východního okruhu by měla být průjezdná už na jaře

vizualizace ŘSD

Rychlé dopravní spojení mezi Slovany a Severním Předměstím se rýsuje. Už v květnu by měla být v provozu první část východního okruhu, která vede kolem Velkého Boleveckého rybníka. Společně se západním okruhem pro Plzeň představuje obrovskou úlevu od stále většího množství aut.

První část východního okruhu, který v budoucnu pomůže přetížené dopravě v Plzni, je téměř u konce. Už za pár měsíců se napojí na Plaskou a Jateční ulici. „V této chvíli je hotová podstatná část hlavní trasy, zbývá pouze položit finální živičnou vrstvu, na což se chystáme v klimaticky vhodném období, nejlépe v dubnu,“ uvedl ředitel plzeňské pobočky ŘSD Zdeněk Kuťák.

Nejsložitějším úsekem první etapy výstavby Východního okruhu je velký kruhový objezd, kvůli kterému musely padnout a být znova vystavěny dva železniční mosty. „Povedlo se zdemolovat ty dva původní a vybudovat dva nové v rekordní době 135 dnů. Jsou hotovy všechny přeložky inženýrských sítí, dokončuje se veřejné osvětlení a pracuje se na protihlukových zdech. V této chvíli ještě zbývá dokončit okružní křižovatku na Bílé hoře pod železniční estakádou. Tam máme už podkladní vrstvy hotov, provádíme obrubníky a zbývá nám živičné souvrství,“ popsal Kuťák.

Zprovoznění celého díla je plánované už na 1. květen. Spolu s otevřením pro první automobily se bude dokončovat propojení obou kruhových objezdů a opěrná zeď u autobusové zastávky. Nyní se zpracovávají i dokumentace pro územní rozhodnutí na obou zbývajících úsecích okruhu. „Úsek Jateční – Na Roudné bychom chtěli zahájit v roce 2026 a dokončit v roce 2030,“ dodal Kuťák. Na to pak naváže v roce 2029 realizace poslední části Jasmínová – Jateční. Kompletně hotovo má být v roce 2033. Oba úseky budou stavebně značně náročné, znamenají totiž mimo jiné i stavbu mostu přes řeku, přemostění Rokycanské třídy i tunel pod železniční tratí.