Magistrátní budovy v Plzni testují zdravotně postižení

Zveřejněno v Aktuálně
Od - středa, 17. květen 2023 12:24
Magistrátní budovy v Plzni testují zdravotně postižení Foto: město Plzeň

Zlepšit poskytování služeb klientům s hendikepem chce Magistrát města Plzně. Ten spolupracuje s organizacemi, které sdružují a podporují lidi s postižením. Zástupci nevidomích například letos prošli devět magistrátních budov a zjišťovali, v čem by mohl úřad zlepšit služby pro postižené.

Město se podle primátora Romana Zarzyckého snaží přistupovat k péči o klienty komplexně. "Spolupráce s organizacemi, které sdružují a podporují lidi s postižením, a plzeňským magistrátem je dlouhodobá. Loni například lidé se zrakovým postižením z organizace Spolu s vámi učili zaměstnance Magistrátu města Plzně, jak mají jednat v případě, že vyřizují požadavky nevidomého nebo slabozrakého. Letos zástupci této organizace prošli devět budov Magistrátu města Plzně od sklepa po půdu. Zjišťovali, v čem by úřad mohl zlepšit své služby a celkový přístup ke klientům s postižením,“ dodal primátor s tím, že jejich doporučeními se nyní bude zabývat Úřad správních agend, který se o magistrátní budovy stará.

Testování chodu v magistrátních budovách bylo velmi intenzivní. Velkým plusem celého úřadu je vstřícný personál. "Setkávali jsme se s pracovníky, kteří se nám snažili aktivně pomoci,“ uvedla ředitelka organizace Spolu s vámi Šarlota Hambergerová, která zároveň ocenila, že jde o dlouhodobou spolupráci.

Pozitivní posun v poskytování služeb vzniká také na základě spolupráce se Spolkem neslyšících. „Hodláme nyní recepce a vrátnice magistrátních budov vybavit informacemi pro neslyšící, s jejichž využitím se klient s hendikepem identifikuje a zaměstnanec recepce tím bude srozuměn s potřebou specifického přístupu k tomuto občanovi, například mu může ohlídat gong vyvolávacího systému. Jsou plánována i další školení pro kontaktní zaměstnance magistrátu. Letos se na nejčastější chyby v komunikaci zaměří lidé s postižením sluchu. Častou chybou například je, když úředník pracuje s počítačem a zároveň na danou osobu mluví – člověk se sluchovým postižením pak nemůže odezírat,“ přiblížil ředitel Úřadu správních agend Magistrátu města Plzně Petr Triner další opatření, díky nimž se magistrátní úřady stanou přívětivější pro klienty s postižením.

Rovněž pokračuje několikaletá spolupráce s Národní radou osob se zdravotním postižením. „V roce 2021 bylo zpracováno posouzení budov ve správě Odboru vnitřní správy magistrátu. Vzniklá doporučení byla dle možností magistrátu zrealizována. Na letošní rok je plánována aktualizace tohoto posouzení,“ doplnil Petr Triner.