Majitel českého kasina žádá po Facebooku půl miliardy za klamavou reklamu

Zveřejněno v Atraktivní zprávy
Od - pátek, 16. duben 2021 17:14
TourFirstImage-1024x768 zdroj: King´s Casino

Majitel rozvadovského King's Casina Leon Tsoukernik žaluje sociální síť Facebook za šíření klamavé reklamy zneužívající název jeho podniku. U plzeňského soudu žádá po provozovateli sítě půl miliardy korun, píší dnešní Hospodářské noviny (HN). Herna z Rozvadova na Tachovsku je podle deníku jedním z největších pokerových kasin v Evropě.

Inzerát vyzývající k vložení peněz do on-line herny českého King's Casina se na sociální síti objevuje od března. Stejnojmenné kasino z Rozvadova na Tachovsku ale hraní přes web neumožňuje. Navíc je v současnosti kvůli protiepidemickým opatřením mimo provoz.

"Někdo, koho nejde dohledat, a tedy nemá ani licenci na provoz, si usmyslel, že použije naše jméno, naše kasino a udělá si reklamu na Facebooku," řekl Tsoukernik HN. Podle něj jde zřejmě o podvod s cílem vylákat peníze.

Facebook je podle majitele kasina plně odpovědný za šíření klamavé reklamy a má z toho finanční prospěch. Na počátku dubna proto podal u plzeňského krajského soudu žalobu, ve které se domáhá půl miliardy korun. Podle Tsoukernikova advokáta jde hlavně o újmu na hodnotě značky a poškozování celosvětové pověsti kasina. "Protože když jim nevrátí peníze, tak si člověk bude říkat, že jim je nevrátilo King's Casino," vysvětluje majitel herny.

Tsoukernik uvádí, že sociální síť opakovaně žádal o stažení reklamy, ale neuspěl. Facebook na dotaz HN odpověděl že problematiku zavádějících reklam bere velmi vážně a uživateli doporučuje takový příspěvek nahlásit. Proč nereagoval na stížnost King's Casina, ale neuvedl, uvádí deník.

Reklama na hazard je v Česku silně regulovaná, upozorňují HN. Kromě soudu se proto Tsoukernik obrátil také na celní úřad, pod který regulace reklamy na hazard spadá.

Americká společnost Facebook provozuje stejnojmennou sociální síť, která je největší na světě. Vlastní rovněž aplikace WhatsApp, Instagram a Messenger. Firma vydělává především na reklamě a její čistý zisk jen v loňském čtvrtém čtvrtletí činil 11,22 miliardy dolarů (přibližně 243 miliard Kč).

Facebook čelí ve světě kritice za způsob, jak zachází s údaji uživatelů i za šíření podvodných informací a slovních útoků. Počátkem dubna se na internetu objevily už dříve uniklé osobní údaje 533 milionů uživatelů Facebooku a mezi nimi více než milionu Čechů.

čtk