Viktoria Plzeň má své známky. Povolení musel dávat i Beckenbauer

Zveřejněno v Aktuálně
Od - středa, 30. červen 2021 16:07
Viktoria Plzeň má své známky. Povolení musel dávat i Beckenbauer Foto: FCVP

Přesně v den 110. výročí od doby, kdy byl plzeňský klub přijat jako člen župy a mohl se těšit na první mistrovské zápasy, pokřtila Viktoria Plzeň jako první český klub sérii 25 poštovních známek. Ty připomínají velké momenty z klubové historie. 

Slavnostního křtu se zúčastnily legendy František Plass, Pavel Horváth, Marek Bakoš, Daniel Kolář a David Limberský. „Známky jsou opravdu hezké. Zachycují nejdůležitější momenty klubu, je to krásná vzpomínka a hezký suvenýr pro fanoušky,“ říká Limberský. Podobný názor má také Daniel Kolář. „Nikdy by mě nenapadlo, že budu na nějaké poštovní známce. Jsem za to rád a určitě na to budu hrdě vzpomínat i v budoucnu," podotkl.

„Známky jsou pěkné, to, jak na ní vypadám, už se bohužel nezmění, ale i tak je to dobrý nápad. Jako řezník bych se na známku určitě nikdy nedostal, takže jsem rád, že jsem se začal věnovat fotbalu a je z toho například i poštovní známka,“ dodal s humorem sobě vlastním současný asistent Viktorie Plzeň Pavel Horváth.

Souhlas dal i Beckenbauer

Podle autora známek Milana Bauera je hlavní unikát v tom, že jde o 25 různých momentů. "Jsem Plzeňan, fanda. Byla to zajímavá práce trvající skoro půl roku. Většinou se dělá arch s jednou nebo se dvěma známkami. Tady jsou známky ještě seřazené chronologicky," popsal specifika. Západočeský klub musel kvůli známkám kontaktovat i slavného Franze Beckenbauera. "Je na známce s Františkem Plassem. Byla to poměrně dlouhá cesta ho kontaktovat, ale nakonec souhlasil a mohli jsme ho použít," vysvětlil mluvčí Viktorie Plzeň Václav Hanzlík.

Protože šlo o unikátní kolekci, k dispozici bylo jen 110 podepsaných a 110 nepodepsaných archů. "Neměli jsme zkušenost, lidé okolo známkové tvorby nás upozorňovali, že i filatelisté budou mít velký zájem. Snažili jsme se i tuto poptávku nějak uspokojit. Přednostní právo ale měli naši věrní fanoušci a až následně byl volný prodej," dodal Hanzlík.

Na místě byla k dispozici také příležitostní přepážka České pošty se speciálním razítkem data 30. 6. pouze pro tuto akci. Někteří z fanoušků tak dostali mžonost poslat produkt s obálkou přímo k sobě domů či někomu jinému jako překvapení.