„Naším cílem je podporovat v Plzni rozvoj takzvané mikromobility, tedy osobní dopravy na kratší vzdálenost s využitím menších i bezemisních dopravních prostředků, v tomto případě jízdních kol. Provozovatele hledáme od roku 2023, kdy jsme vypsali postupně dvě výběrová řízení. První bylo zrušeno z důvodu překročení stanovené maximální nabídkové ceny a druhé proto, že v něm nebyla podána žádná nabídka. Z toho důvodu jsme schválili letos v únoru záměr zadat provozování systému v takzvaném in house režimu naší městské společnosti PMDP, jež zajištuje přepravu cestujících v Plzni,“ vysvětlil náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar.
Zájem o využití bikesharingového modelu projevil také Plzeňský kraj. Sdílená elektrokola se tak stanou i součástí systému Integrované dopravy Plzeňského kraje, kdy jej budou moci využívat zdarma všichni předplatitelé s minimálně měsíčním předplatným. Město Plzeň za kompletní tříletý provoz systému zaplatí PMDP 25 milionů korun včetně DPH, přičemž 5 milionů korun z této částky bude činit příspěvek Plzeňského kraje.
„Chceme zvýhodnit předplatitele MHD a všechny s minimálně měsíčním předplatným v jakékoliv zóně IDPK. Ti budou mít každý den alespoň dvě započatá bezplatná užívání sdílených elektrokol v délce trvání do 15 minut zdarma. Za každou další započatou minutu užívání elektrokola přesahující dobu 15 minut bude platba koruna za minutu bez DPH. Ten, kdo nemá předplatné, bude za půjčení kola platit danou sazbu od první minuty,“ doplnil Aleš Tolar.
Stanice pro výpůjčku a vrácení elektrokol vzniknou na území celé západočeské metropole, a to včetně menších městských obvodů. Celkem jich je v systému aktuálně navrženo 156.