Řidiče čeká na hlavním tahu z Plzně do Karlových Varů dopravní peklo. Jízdu komplikují uzavírky!

Zveřejněno v Aktuálně
Od - sobota, 30. duben 2022 07:03
Řidiče čeká na hlavním tahu z Plzně do Karlových Varů dopravní peklo. Jízdu komplikují uzavírky! ilustrační. Foto: pixabay

Řidiči, kteří jezdí v těchto dnech z Plzně do Karlových Varů, se musí obrnit trpělivostí. V úseku od Toužimi na ně čekají čtyři stavební uzávěry a semafory. Ředitelství silnic a dálnic tam opravuje vozovky a staví nové mosty. Uzávěry potrvají několik měsíců.

Na silnici I/20 z Plzně do Karlových Varů čekají řidiče hned čtyři stavební uzávěry, které jim prodlouží cestu. První je na průtahu Útvinou. "Tam dochází k opravě povrchu a zároveň k doplnění chodníku, což je investicí obce. Zároveň budou zřízené vjezdové brány. To je bezpečnostní prvek, který má zvýšit bezpečnost silničního provozu, hlavně v obcích," uvedl vedoucí pracovního úseku ŘSD KV Jiří Baloun.

Druhou stavbou na tomto úseku je průtah Krásného údolí, kde dochází k prakticky podobným investicím jako v Útvině. "Obec zřizuje chodníky, my opravujeme povrch, zároveň zde dochází k přeložkám sítí a opět zřízení vjezdových bran z důvodu bezpečnosti silničního provozu. Obě tyto stavby v současné době jsou na semafor," potvrdil Baloun.

Další dvě uzavírky a semafory čekají na řidiče před Karlovými Vary. U té třetí je stanovena objízdná trasa. "Třetí stavbou při cestě do Karlových Varů je oprava mostů u Kfel. Je to výstavba dvou nových mostů, kdy ty původní budou bourat až na základ. Tato stavba je řešena objízdnou trasou, na níž jsou semafory z důvodu úzkého profilu té trasy. Celá stavba byla naplánovaná proto, abychom se vešli do jedné stavební sezóny a nemuseli jsme každý most dělat v jedné stavební sezóně na semafor," popsal Baloun.

Poslední semafory a omezení jsou těsně před krajským městem, kde se stavba naplno teprve rozjede. "Čekáme na přechodné úpravy provozu u vodní nádrže Březová. Jedná se o opravu povrchu, včetně doplnění odvodnění. Tato stavba by měla být zahájená v nejbližších dnech, maximálně týdnech," dodal Baloun.

Podle dopravního znalce Richarda Topinky jsou čtyři uzavírky na tomto hlavním tahu značné dopravní omezení. "Řidiči by se měli připravit na ohleduplnost, přizpůsobit rychlost jízdy a nespoléhat se prostě na to, že mají přednost. Spoustu řidičů v této situaci znejistí a lidově řečeno jim ujíždí nervy," doplnil.