Praha má světové prevenství: Na odborné konferenci přednášel poprvé na světě Avatar!

Zveřejněno v Aktuálně
Od - pondělí, 17. červenec 2023 09:14
Praha má světové prevenství: Na odborné konferenci přednášel poprvé na světě Avatar! Avatar mluví z filmového plátna. Zdroj:Taste

Avatar už dávno není jen velkolepý filmový snímek modrých postaviček, které vypadají jako předávkovaní prášky na potenci, ale v posledním roce je to taky souhrnné pojmenování pro naše digitální alter ego. Skutečnost, že své avatary dnes používáme pro video hovory nebo jako zástupce pro sociální sítě, je ve vyspělém světě častým jevem. Ale dokážete si představit, že byste přišli na odbornou konferenci, kde by přednášel poprvé místo člověka digitální avatar? Budoucnost byla přepsána. Poprvé na světě se tak stalo ve čtvrtek 22. června 2023, a to v Praze, na marketingové konferenci AI Restart, kterou pořádala renomovaná pražská agentura Taste.

Michal Krčmář tvůrce Gooseberry AI zdroj TasteKrátce před třináctou hodinou oznámil moderátor Michael Koch dalšího prezentujícího, kterým měl být Michal Krčmář (na fotce) s tématem marketing designu v B2B a B2C s použitím AI. V davu publika tvořícího víc než 300 odborníků zbystřila pozornost, když zhasla světla v sále Kina Dlabačov a na filmovém plátně se objevil Angrešt. Všichni žasli až do doby, kdy avatar začal sázet první vtípky. A víte jak vtípkuje umělá inteligence? To prostě nechcete slyšet. I když jedna účastnice napsala na sociální sítě „Angreštův smysl pro humor nemá konkurenci“. Kam jsme to dopracovali? AI se nám začne starat i o zábavu? Dáme se? No stress. Všechno není tak černobílé.

Tvůrcem avatara Angrešta je Michal Krčmář - marketér, za kterým stojí brandy jako Dance Radio, HC Sparta Praha, Rádio City, německý Mercedes-Benz, Rebuy Stars, LuckyBet, ChiroMiro nebo Nintendo. Zajímavé jméno, zajímavé činy, zajímavé značky. Michal na konci roku 2022 vytvořil vlastní AI projekt GOOSEBERRY AI, který se ani nestačil pořádně zahřát, když už dva měsíce po svém spuštění začal okrajově spolupracovat s technologickými departmenty marketingových AI projektů v Kalifornii. Za AI marketing Angrešta tak hovoří zajímavá kooperace třeba s BMW v San Franciscu, Teslou nebo skandinávskou značkou Volvo. Z domácích projektů pak s pomocí AI připravoval Angrešt „kejsky“ třeba pro Bageterii Boulevard v podobě zahraniční expanze nebo architektonických pointů, pro Baagl, Le Patio nebo agentury Brand Boost či Elfium. Zejména poslední dvě zmíněné značky si zaslouží velkou úctu, protože jsou garanty Angrešta.

Ve virtuální AI prezentaci avatara Angrešta se tak místní publikum i hosté sledujících stream dozvěděli o unikátních brand projektech pro BMW a Teslu. Zjistili také, jak BMW využívá AI na poli generativního umění nebo načerpali informace o středoevropském ambasadorství pro Teslu a její projekt autopilotů. Michal byl také součástí týmu pozorovatelů světové agentury Blitzworks, která stojí, v čele s Hennry Scholfieldem z Academy Films, za novou promo cestou Coca-Coly. Právě tato značka změnila po dlouhých 130 letech font na TCCC Unity a začala šířit nový slogan „Real Magic“. Reklama je aktuálně spuštěna v zemích Latinské Ameriky, kde video kampaň v televizi a na online platformách doplňují geniální 3D OOH nosiče. Do Vánoc se téměř jistě dočkáme reklamy i na českých televizních stanicích.

Avatar mluví  z filmového plátna zdroj Gooseberry AIAvatar Angrešt odhalil zákulisí natáčení reklamy s pomocí AI, což je vlastně odpověď na jeden z dotazů ve Sli.do na konferenci AI Restart, který zněl: „Jak se projevilo AI v reklamě na Coca-Colu? Viděl jsem klasické renderování a zelené plátno, které znám z Marvelovek. Jaký nástroj byl použit?“ Coca-Cola byla vždy značkou, která oslavuje umění a kreativitu. V reklamní kampani nazvané „Mistrovské dílo“ posouvá svět video reklamy na nejvyšší úroveň skutečně pomocí AI, která vytvořila jedinečný a vizuálně ohromující zážitek. Reklama sleduje cestu láhve Coca-Coly putující různými uměleckými díly, od klasických obrazů až po moderní sochy. Jak se láhev pohybuje obrazem, mění svůj vzhled tak, aby odpovídal danému stylu umění. Když například láhev projde obrazem Vincenta van Gogha, stane se z ní vířící hmota barvy. Když prochází sochou Augusta Rodina, dostává realističtější podobu. Tento efekt je vytvořen pomocí AI aplikace Stable Diffusion. Stable Diffusion AI je typ algoritmu hlubokého učení, který lze použít ke generování obrázků z textových popisů. V tomto případě byla AI trénována na datovém souboru všech slavných uměleckých děl, což umožnilo AI naučit se jedinečné styly a techniky každého umělce. Výsledkem je skutečně fascinující reklama, která oslavuje krásu umění a také sílu umělé inteligence. Reklama je tak zářným případem, jak používat efektivně AI pro marketing design. Reklama zaujala i publikum na konferenci AI Restart. Je potřeba tuto konferenci pochválit.

AI Restart byla celodenní konference plná vizionářských pohledů i praktických ukázek, jak v roce 2023 využít umělou inteligenci pro svoji práci. Tohle se agentuře Taste skutečně podařilo a je potřeba celému týmu zatleskat. Celkem dvanáct přednášek pro marketingové manažery, marketingové specialisty, online markeťáky, agenturní i freelance konzultanty a v neposlední řadě majitele menších a středních firem odsýpalo jak týden po výplatě. Velmi věcným a trochu psychologickým pohledem na AI odstartoval konferenční den redaktor Deníku N Petr Koubský, který prakticky publiku vysvětlil rizika fiktivního strašáka jménem AI. Svůj pohled na integraci AI do soukromých firem přednesl Guillermo Alda, o riziku práce s AI ve firmě hovořil Marek Šimkovský z uznávaného českého AI projektu House of Řezáč. Tradičně velmi přínosná a efektivní byla přednáška Daniela Nytry o zapojení AI do e-shop systémů, Zdeněk Pšenička následně mluvil o strategickém využívání AI ve výkonnostním marketingu. Trojice David Bureš, Lukáš Kostka, Vojtěch Fiala hovořili o AI v SEO a dopolední blok zakončilo nečekané překvapení v podobě přednášejícího avatara Gooseberry AI z dílny Michala Krčmáře, který s nadsázkou hovořil o AI marketingu a designu pro B2B i B2C. Odpolední blok odpálila naprosto skvěle Sara Polak s použitím AI v antropologii a archeologii, následována Annou Bohoněk, která shrnula využití AI pro jednodušší život obchodníků. Martin Kváš popsal, jak nechal vybudovat pomocí AI zbrusu novou firmu a Eduard Hlava hovořil o implementaci AI do CRM systémů. Skvělý den uzavřel Ivan Kutil, který představil nové AI v Google. Pokud jste byli fanoušci umělé inteligence a chtěli jste získat inspiraci, tenhle den vám dal víc, než každodenní kvartální sledování tutoriálů. Díky za to především do Taste.

Autor článku: Mgr. Michal Krčmář, MSc.
GOOSEBERRY AI

PR