Po rekonstrukci se zrychlí průjezd vlaků domažlické železniční trati v uzlu Plzeň

Díky této trati se zrychlí průjezd vlaků Plzní od Prahy do Bavorska

Po dvou letech končí rekonstrukce domažlické železniční trati v uzlu Plzeň, která ji rozšířila o druhou kolej i novou dvoukolejnou zastávku Skvrňany. Běžný provoz na ní začne ve čtvrtek kolem 17.00 hodin po výluce druhé koleje, při níž se odstranily provizorní stavy. Tím se podstatně zrychlí průjezd vlaků městem od Prahy do Bavorska. To byl i jeden z cílů investice, která se zahájila v prosinci 2017.

Nová dvoukolejná zastávka Skvrňany

Jedním z posledních milníků se minulý měsíc stalo zprovoznění 1500 metrů koleje od Jižního předměstí k nové odbočce Nová Hospoda. „Do Vánoc nás ještě čeká zprovoznění druhé koleje chebské trati. V lednu bude podbita první kolej a dokončeno trakční vedení a chebská trať bude definitivně dokončena,“ připomíná David Sichrovský, ředitel stavby ze společnosti Swietelsky Rail CZ. Součástí nákladného projektu je i sousední trať na Cheb.

Celkem se ve třetí etapě postavilo a opravilo pět mostů a dva mosty se demontovaly, přeložila se zastávka Skvrňany s novým bezbariérovým podchodem a v Domažlické ulici část silnice I/26 mimo obytnou zónu. Položilo se přes 10 kilometrů nových kolejí, na 40 kilometrů elektrických kabelů a 7300 metrů trubního vedení. A také se postavilo 1181 metrů protihlukových stěn. Celkem se odvezlo  na 200 tisíc metrů krychlových materiálů z výkopů. Nové jsou i návěstní krakorce, trakční vedení na chebské trati a sdělovací a zabezpečovací zařízení.

Trať začne naplno fungovat ve čtvrtek odpoledne

V dubnu 2020 třetí část modernizace nejdůležitější železniční křižovatky v regionu, jejímž investorem je Správa železniční dopravní cesty a město Plzeň, skončí úplně. Na jaře se ještě dokončí nová příjezdová komunikace do areálu Adelardis a upraví všechny přilehlé plochy, včetně bývalé ulice Domažlická a přilehlých chodníků u zastávky Skvrňany.