„Jakékoli výpadky fungování světelné signalizace jsou pro plynulost dopravy ve městě nepříjemné. Proto je třeba jim předcházet a mít světelnou signalizaci v nejlepším možném stavu. Ta v křižovatce Klatovské u Chodského náměstí je téměř čtyřicet let stará. A od té doby proběhly jen nutné dílčí opravy. Už na jaře jsme museli vyměnit tři stožáry, které byly v havarijním stavu, teď přijde na řadu zbytek. Když přestane fungovat, nastává pro řidiče najíždějící na Klatovskou z Chodského náměstí, nebo i ty, kteří tam chtějí odbočit, nepříjemná situace. A tomu chceme předejít,“ řekl Aleš Tolar, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.
„Vyměníme zbývající stožáry se světly signalizace i kompletní kabeláž, která má jen v této křižovatce více než 2,8 kilometru. Na řadu přijde i řadič, který přesuneme na vhodnější místo u kostela redemptoristů. Právě řadič je mozkem křižovatky – je propojen s jednotlivými prvky signalizace i s dopravním dispečinkem a podle aktuální situace dává pokyny, jak má signalizace fungovat,“ vysvětlil vedoucí Oddělení dopravních průzkumů a světelné signalizace Správy veřejného statku města Plzně Josef Brůha, který má stavbu na starosti.
Přechod pro chodce v místě tramvajové zastávky Chodské náměstí bude rozdělen na dva přechody, takže chodci budou přes Klatovskou v tomto místě přecházet podobně jako na přechodu u tramvajové zastávky v křižovatce U Práce.
V průběhu rekonstrukce nebude od úterý 18. listopadu možné po určitou dobu odbočovat z Klatovské na Chodské náměstí s pokračováním dále do ulice Edvarda Beneše. Řidiči se do ulice Edvarda Beneše dostanou odbočením do Dobrovského o křižovatku dál. Pro vozidla přijíždějící ve směru do centra bude v místě přechodu u tramvajových zastávek zúžen provoz do jednoho pruhu pro větší bezpečnost chodců. Výměnu světelné signalizace na Chodském náměstí už nešlo déle odkládat, a tak začíná přesto, že by ji město raději zahájilo později tak, aby nekolidovaly objízdné a alternativní trasy. Stavba by měla skončit do konce ledna 2026.