Pilot Václav Pech se vrací za volant WRC. Ale kdy s focusem pojede?

Plzeňský automobilový jezdec Václav Pech se vrací za volant speciálu WRC. Několikanásobný český šampion, jehož navigátorem zůstává i pro nadcházející sezonu věrný parťák Petr Uhel, bude v letošním roce startovat v domácím mistrovství s vozem Ford Focus WRC 06. Otázkou ale zůstává, kdy se modro-bílo-žluté barvy plzeňského EuroOil Teamu představí v ostrém závodě. Kvůli šíření nákazy koronavirem už byly zrušené úvodní dva podniky domácího šampionátu v automobilových soutěžích, Valašská rallye i Rallye Šumava Klatovy, která se měla jet na konci dubna.

„Trpělivě a s pokorou čekáme, jak se situace vyvine. A všem především v těchto chvílích přejeme pevné zdraví,“ vzkázal třiačtyřicetiletý plzeňský rodák Václav Pech prostřednictvím svých internetových stránek www.vaclavpech.cz.

V to doufáme všichni. Ale pojďme k vašemu novému vozu Ford Focus WRC 06. Co je to za auto?
Loni na podzim jsme intenzivně řešili, s čím v další sezoně pojedeme. Byli jsme malinko nasměrovaní k fordu a nakonec zaúřadovala souhra náhod, jak už to bývá. Napadlo mě zavolat Honzovi Dohnalovi a rychle jsme zjistili, že si můžeme vzájemně pomoci. Takže tohle je vůz, se kterým Honza v Česku loni závodil. Domluvili jsme se, že jeho tým nám pomůže s přípravou a my pojedeme s tímhle krasavcem.

Loňský šampionát jste jel s Fordem Fiesta R5, na konci roku na tradičním Setkání mistrů v Sosnové jste pilotoval pro změnu vůz Volkswagen Polo GTI R5. A spekulovalo se, že právě v něm pojedete i celou letošní sezonu. Čím to, že jste se rozhodli jinak?
Bavili jsme se o více možnostech a doufám, že jsme vybrali tu nejlepší. Věřím, že se mi bude s vozem WRC závodit mnohem lépe než se speciálem R5. Řešili jsme to opravdu intenzivně, byli jsme k fordu malinko nasměrovaní a v pravou chvíli mě napadlo Honzovi zavolat. Jsem rád, že se to povedlo domluvit.

A vy si po čase zkusíte jízdu ve speciálu WRC, tyhle vozy jste řídil v letech 2001 – 2005.
Mám z toho obrovskou radost. Vždy jsme se chtěli do éry WRC vrátit. Byla to nejkrásnější doba závodění, kterou jsme zažili. Jestli to bude rychlostně stačit na první místo, to uvidíme až na trati, ale svezení v autě pro jezdce je fantastické a nejde ničím nahradit. Jsem strašně rád, že s tímhle autem můžeme absolvovat celou sezonu.

A nejlépe vyhrávat?
Chceme vyhrávat, ale jdeme proti obrovské konkurenci, kterou je těžké porazit. Budeme se snažit, ale porovnání budeme mít opravdu až na trati, teď nechci předbíhat. Ale abych se přiznal, tak vozy specifikace R5 jsem se v minulých letech nenaučil využívat na sto procent. Nepochopil jsem to úplně správně, i když si myslím, že jsme s ním jeli docela rychle. Na rozdíl od WRC. Když jsem do něj nyní sedl, je to, jako kdybych z něj vůbec nevysedl. Byl to můj obrovský sen vrátit se sem.

Bude třeba ještě hodně testů, abyste se v tomto fordu cítil naprosto optimálně?
Tohle je tak vyvinuté auto, že testů bude naopak méně než s R5. Pro sportovce je fantastické se s něčím takovým svézt. Ale uřídit to auto je zároveň fyzicky náročnější než cokoliv jiného. I proto se na sezonu připravuji pečlivě i po fyzické stránce hodně. Skoro každý den chodím do posilovny, na to mám i svědky! (smích)

Zároveň pokračuje vaše spolupráce se společností EuroOil. I to bylo pro další fungování klíčové?
Poprvé za devatenáct let, co historicky spolupracujeme s touto značkou, propagujeme jí a s ní jsme také dosáhli na největší úspěchy, jsme podepsali smlouvu na tři roky. To je pro nás strašně důležité a nesmírně si toho vážíme. Na tom se dá stavět a budovat tým ještě k lepšímu.

Jste tváří téhle firmy už hodně dlouho. I motorističtí fanoušci už říkají: Jezdíme tankovat k Pechovi…
To mě moc těší, je to krásné. A to je přesně ten správný princip naší spolupráce a partnerství. Jsem moc rád, že to tak fanoušci vnímají.