Modernizace trati Plzeň–Nýřany: Rychlejší, bezpečnější a elektrifikovaná



Od Anna Raková1. 1. | 14:18


S modernizací frekventované trati z Plzně přes Domažlice až na hranice s Německem se začne už v polovině příštího roku. Rekonstrukce a elektrizace se dočká první úsek z krajské metropole do Nýřan. Správa železnic v současné době hledá zhotovitele. Na trati se bude pracovat dva roky, a kromě zvýšení traťové rychlosti na 100km/h a elektrizace trati dojde také i k instalaci evropského zabezpečovače ETCS.

Reklama

 Rekonstrukcí projde úsek o délce 12,3 kilometru. Zlepší se zejména cestování v příměstských vlacích, které zrychlí až na 100 km/h. Cestující ocení pohodlnější nástup a výstup ve stanicích Vejprnice a Nýřany a na zastávce Tlučná, příchod k vlakům bude bezbariérový. V rámci stavby také vznikne základ pro navazující dvoukolejnou trať Plzeň – Stod s rychlostí 200 km/h,“ informoval tiskový mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Bezpečnější provoz bude nejen díky instalaci evropského zabezpečovacího systému ETCS, ale také důvodu zrušení jednoho přejezdu a přechodu. Budou nahrazeny novými podchody. Zlepší se rovněž obsluha kontejnerového terminálu v Nýřanech, prodloužení stanic pak umožní provoz nákladních vlaků o délce 740 metrů.

Předpokládané celkové náklady stavby dosahují 5,5 miliardy korun, spolufinancována bude z Nástroje Evropské unie pro propojení Evropy (CEF) pro programové období 2021–2027.

Sdílet: