Kampaň před obecními volbami v Plzeňském kraji už se rozjíždí

Zveřejněno v Aktuálně
Od - pondělí, 4. červenec 2022 13:38
Kampaň před obecními volbami v Plzeňském kraji už se rozjíždí Ilustrační foto: Wikimedia

Volební kampaň před podzimními komunálními volbami strany a hnutí v Plzeňském kraji rozjedou naplno většinou v průběhu prázdnin. Už nyní se ale objevují první plakáty. Strany kladou důraz na kontaktní kampaň a na lokální témata. Zvyšující růst cen se v kampani může projevit menším množstvím vizuální reklamy, což chtějí kandidáti kompenzovat větším důrazem na osobní setkávání s voliči a posílením aktivit na sociálních sítích. Shodly se na tom strany a subjekty, které odpověděly na otázky ČTK.

ODS, TOP 09 a KDU-ČSL bude v Plzni a městských obvodech kandidovat pod hlavičkou Spolu. Kampaň odstartovala v červnu představením kandidátů. "Nejenom, že jsme představili kandidáty koalice Spolu, ale již jsme také prostřednictvím billboardů zveřejnili naše heslo Plzeň drží Spolu. Toto heslo vystihuje náš pohled na práci pro Plzeňanky a Plzeňany i přístup našeho lídra Davida Šloufa k plzeňské komunální politice," uvedla za koalici manažerka ODS Karin Eismanová. Volební rozpočet ještě strany dávají dohromady. Tradičně počítají s kontaktní kampaní, volební dodávkou, outdoorovou kampaní i s velkou aktivitou na sociálních sítích.

Piráti rovněž spoléhají na kontaktní kampaň za pomoci dobrovolníků z řad členů a příznivců. "To je dáno poměrně nízkým rozpočtem pro volby. Oproti předešlé komunální kampani se letos objeví i několik billboardů a v posledních třech týdnech před volbami také reklamní věže v ulicích. Tradičně se také zaměříme na online prostor, kde se převažující část našich voličů pohybuje nejčastěji," řekl lídr kandidátky Pirátů Pavel Bosák. Kvůli růstu cen v důsledku inflace Piráti upraví počet reklamních nosičů nebo zobrazení.

SPD, která zatím nemá na plzeňském magistrátu zastoupení, podle krajské předsedkyně Marie Pošarové zahájila kampaň v polovině června celostátní schůzí a tiskovou konferencí vedení strany. Hesla na billboardech budou vycházet z celostátní situace, objeví se i lokální témata, uvedla Pošarová. SPD se spolehne na kontaktní kampaň příznivců, členů a dobrovolníků. V kraji kampaň zakončí Staročeská pouť v Plzni, kde kandidáti představí svůj volební program. "Co se týče dopadů inflace a zvyšování cen, víc se budeme soustředit na kontaktní kampaň," dodala Pošarová.

Na osobní kontakt s voliči sází také KSČM, která se ve třech městských obvodech dohodla na společné kandidátce s SPD a nezávislými kandidáty pod názvem Plzeňané si zaslouží více! KSČM plánuje využití plakátovacích ploch, zastávek a vozidel MHD. "Billboardy využívat nebudeme, předpokládáme i využití propagačních kostek s ocelovou konstrukcí v obvodech," řekl lídr kandidátky na magistrát Jiří Valenta. KSČM vloží do předvolební kampaně bez individuálních příspěvků kandidátů, členů a sympatizantů částku přesahující 350.000 korun.

Pod názvem Plzeň v srdci se do voleb zapojí s nezávislými osobnostmi plzeňská ČSSD. Kromě pár billboardů se zaměří hlavně na kontaktní kampaň. "Chceme se v ulicích ptát našich sousedů, co je v Plzni trápí. Chystáme i pár překvapení a nějaké netradiční vozidlo, ale nechceme prozrazovat předem," řekl lídr kandidátky Pavel Kotas. Ostrý start kampaně uskupení plánuje na 27. srpna v Lobezském parku. Do kampaně vkládá ČSSD a nezávislí kandidáti společné úspory bez sponzora. "Objem peněz bude menší než v minulých letech, ale o to víc se všichni zapojíme do kampaně," dodal Kotas.

Zdroj: ČTK