Podle soudce Jakuba Kriebela nebylo v trestním řízení prokázáno, že by DPP přišel o jakékoli finanční prostředky. „V hlavní větvi kauzy nebyla zjištěna žádná škoda, podnik nepřišel ani o korunu,“ uvedl Kriebel. Stejného názoru je i dozorový státní zástupce v kauze Adam Borgula, který odmítl dopravnímu podniku přiznat status poškozeného.
Dopravní podnik ve své žádosti argumentoval tím, že organizovaná zločinecká skupina měla manipulovat s veřejnými zakázkami a vybírat úplatky od dodavatelů. Podle DPP mohlo jít o případy, kdy dodavatelé fakturovali fiktivní nebo zbytečná plnění, a tím podnik finančně poškozovali.
Soud ale v rozhodnutí uvedl, že takové skutečnosti nebyly doloženy. V obžalobě ani v jejím odůvodnění se nevyskytuje žádný důkaz, že by DPP utrpěl majetkovou újmu.
Podnik potvrdil, že se pokoušel získat přístup ke spisu a usiloval o uznání postavení poškozeného, avšak neuspěl ani u soudu, ani u žalobce. DPP zároveň uvedl, že pokud se v jiných větvích kauzy Dozimetr prokáže konkrétní škoda, kterou bude možné spolehlivě doložit, podnik bude usilovat o její náhradu.
Podle senátorky a advokátky Hany Kordové Marvanové má dopravní podnik i jiné právní možnosti, jak škodu vymáhat. „Pokud se poškozený skutečně domnívá, že mu vznikla škoda, a audity to potvrzují, je povinen ji přesně vyčíslit a označit. Následně může podat trestní oznámení nebo civilní žalobu. Nelze to jednoduše odložit s tím, že mu nebylo umožněno nahlédnout do spisu,“ uvedla pro iRozhlas.
Kauza Dozimetr však nekončí. Vedle hlavní větve, v níž nebyla škoda DPP prokázána, pokračují i další řízení, v nichž figurují mimo jiné bývalí vedoucí pracovníci dopravního podniku.