Krajské nemocnice rozšířily provozní dobu odběrových míst

Rokycanská nemocnice - ilustrační foto

Nemocnice Plzeňského kraje zareagovaly na další nárůst počtu testovaných osob na onemocnění covid-19 od pondělí 2. listopadu rozšiřují provoz stacionárních odběrových míst v Rokycanech a v Klatovech. Jejich nová kapacita bude celkem 1800 vyšetřených osob týdně. Dosud to bylo necelých 1400 lidí. Cílem je snížit čekací lhůty na termín testu, které byly v poslední době jeden až čtyři dny.

„Provoz odběrového místa v Rokycanské nemocnici se rozšíří od čtvrtka 29. října každý den o dvě hodiny. Nově tedy bude v provozu od pondělí do pátku od 8 do 16 hodin,“ říká mluvčí krajských nemocnic Jiří Kokoška. „V Klatovské nemocnici bylo dosud odběrové místo v provozu každý pracovní den od 7 do 11 hodin. To zůstane, ale od příštího týdne bude nově navíc každé pondělí a čtvrtek k dispozici ještě od 12 do 15 hodin.“

Rezervace a organizace odběrových míst zůstává nezměněna. Odebíráni jsou pacienti indikovaní k vyšetření praktickými či ošetřujícími lékaři a krajskou hygienickou stanicí a v případě zájmu i samoplátci. „Ti se ale v našich nemocnicích podílí v posledních dnech na celkovém počtu vyšetřených osob jen necelými 15 procenty. Převládají vyšetření pacientů indikovaných ze zdravotních důvodů nebo vytrasovaných lidí kvůli rizikovému kontaktu,“ doplňuje mluvčí.

Ve všech případech je třeba se k vyšetření předem objednat přes internetový rezervační systém, který je na webech obou nemocnic ve složce – Covid – Vyšetření onemocnění – Jak se k vyšetření objednat. Pacient se objednává sám nebo u starších lidí bez internetu zajišťuje rezervaci lékař. Vytrasované osoby zpravidla rezervuje k odběru KHS. K odběru je třeba se dopravit autem. Není žádoucí, aby vyšetřovaná osoba používala hromadnou dopravu.

Výsledky vyšetření obdrží každý pacient esemeskou na mobil a to zpravidla ten samý den nebo následující den od vyšetření, pouze ve výjimečných případech je nejzazší doba zaslání výsledku 48 hodin od náběru. Samoplátci pak dostávají výsledek i mailem na mezinárodním formuláři. „Apelujeme na pacienty, aby si při rezervaci zkontrolovali velmi pečlivě kontaktní údaje. Chybně uvedený telefon či mail je nejčastější příčinou, že jim výsledek včas nedorazí,“ doplňuje Jiří Kokoška.