Zájem o tablety stále klesá, ukazují statistiky

ilustrační foto / plzen.cz

Trh tabletů klesá už několikátým rokem v kuse, ani třetí kalendářní čtvrtletí 2018 nebylo výjimkou. Podle analýzy společnosti IDC se globálně distribuovalo 36,4 milionu tabletů, což je o necelých 9 procent méně než ve stejném období loni. Z tohoto objemu 87 % tvořily tablety klasické, zbytek tablety s odnímatelnou klávesnicí.

Jasným lídrem s téměř 10 miliony prodaných iPadů zůstává Apple, ale ani on se nevyhnul meziročnímu poklesu prodejů o 6 %. Podobný příběh napsal i druhý Samsung, který sice ke konci sledovaného kvartálu vydal nový špičkový Galaxy Tab S4, ale počty prodaných kusů ztrácel hlavně v nižších kategoriích, kde jej nižší cenou začínají přetlačovat čínští výrobci. Třetí místo pak obsadil Amazon.