V příštím roce najedou vlaky na území regionu o pět procent kilometrů více než letos

Ilustrační foto: ČD

O pět procent více kilometrů než v letošním roce najedou s novým jízdním řádem osobní a spěšné vlaky v Plzeňském kraj v roce 2019. Ve skutečnosti to představuje více 5,32 milionu kilometrů. Letos ujely vlaky přibližně stejný počet kilometrů jako v loňském roce. Největší nárůst kilometrů zaznamená trať z Plzně do Horažďovic předměstí, kde České dráhy (ČD) nasadí devět nových elektrických jednotek RegioPanter z dílen Škody Trasportation.

Významným způsobem do regionální železniční dopravy zasáhne v tom pozitivním slova smyslu zprovoznění nového Ejpovického tunelu. Díky tomu se výrazně zrychlí doba jízdy mezi Plzní, Rokycany a Prahou. „V roce 1980 jezdily rychlíky mezi Prahou a Plzní v průměru dvě hodiny a pět minut, dnes se dostáváme na jednu hodinu 14 minut,“ uvedl ředitel krajského centra ČD v Plzni Vladimír Kostelný.

Modernizovaná trať zkrátí jízdní dobu mezi Rokycany a Plzní, což bude mít dopad na odbočnou trať z Chrástu do Radnic. Přímé vlaky z Radnic budou nově jezdit přes Ejpovice do Plzně při stávající ceněn jízdného. Další čtyři nové spoje budou jezdit z Plzně do Přeštic. „Na ostatních tratích zůstává koncept jízdního řádu s minimálními změnami, tedy s minutovými úpravami, které jsou v podstatě vždy ovlivněny změnami v dálkové dopravě,“ dodal Kostelný.

Plzeňský kraj vydá na zajištění železniční dopravy v příštím roce na osobní a spěšné vlaky 480 milionů korun, dalších 145 milionů korun zaplatí ministerstvo dopravy podle memoranda uzavřeného s kraji. Dohromady to meziročně představuje nárůst zhruba 44 milionů korun více než v letošním roce.