Aktualizováno: V Ejpovickém tunelu hořel vlak! Tři osoby skončily v péči lékařů

ilustrační foto: Zuzana Duzbabová, TV ZAK

Aktualizováno Dvacet jednotek hasičů ze všech koutů Plzně a okolí zasahovalo v úterý pozdě večer v Ejpovickém tunelu u Chlumu, kde začal hořet vagon vlaku. Mluvčí záchranářů Mária Svobodová nejprve potvrdila dvě ošetřované osoby, později došlo k úpravě zraněných na tři muže. Celkem 38 lidí museli hasiči evakuovat.

Foto: HZSPK

Na místě zasahovali kromě hasičů také policisté a záchranáři. Požár v rychlíku jedoucím z Mnichova do Prahy se podařilo naštěstí brzy uhasit, záchranné složky musely 38 osob evakuovat pěšky tubusem tunelu.

„Zhruba 10 minut po deváté večerní začala hořet souprava vlaku Západní expres. Vlak směřoval na Prahu. K požáru došlo na 1. a 2. vagonu za lokomotivou. Personál vlaku požár lokalizoval přenosnými hasícími přístroji a přemístil cestující do nezasažených vagonů. Následně byli všichni cestující evakuováni do nezasaženého sousedního tubusu, kterým tunel ve směru na Plzeň opustili. Celkem bylo evakuováno 38 lidi, z nichž tři skončili v péči záchranářů. Byli to dva členové personálu a jeden cestující. Provoz na trati byl obousměrně zastaven,“ informoval Poncar.

Foto: HZSPK

Těsně před půlnocí bylo zahájeno vyproštěni vlaku z tubusu pomoci motorové lokomotivy. Pro cestující byl přistaven evakuační autobus hasičů. Předběžná škoda byla vyčíslena na 300 tisíc korun.

Na místě zasahuje obrovské množství hasičské techniky. Foto: Zuzana Duzbabová, TV ZAK

Mluvčí krajských záchranářů Mária Svobodová potvrdila, že na místě zasahovaly tři výjezdové skupiny a inspektor provozu. „Ošetřujeme dvě osoby s dýchacími potížemi,“ dodala ve 22:30 Svobodová. Později byl počet ošetřených osob zvýšen na tři. „Šlo o muže ročník 1997, ročník 1952 a ročník 1960. Všechny jsme převáželi na Urgentní příjem FN Plzeň pro zdravotní potíže související s nadýcháním zplodin kouře. Nikdo nebyl přímo ohrožen na životě,“ doplnila Andrea Divišová ze Záchranné služby Plzeňského kraje.

Samotný tunel je dlouhý 4150 metrů a má dva tubusy. Zprovozněn byl v prosinci roku 2018. Cesta z centra Prahy do středu Plzně vlakem se díky tunelu zkrátila na 74 minut a je rychlejší než jízda autem. Budovat se začal v roce 2013. Smyslem stavby tunelu bylo zkrátit železniční trať z Prahy do Plzně o 6,1 kilometru a tím urychlit dobu přepravy až o devět minut.

Foto: HZSPK

Krátce po zprovoznění Ejpovického tunelu, koncem prosince 2018, se v něm stala první tragédie. Do jednoho z tubusů pronikla zcela nepochopitelně ze Zábělské ulice i přes všechna bezpečnostní opatření a čidla mladá dívka. Když došla zhruba do čtvrtiny, srazil ji a usmrtil projíždějící rychlík z jedoucí Prahy. Dívka se tak stala první obětí nehody v nejdelším tuzemském tunelu.