Třetina podniků má svůj profil na sociálních sítích

ilustrační foto

Většina českých podniků je připojena k internetu a má své webové stránky. Třetina firem má účet na sociálních sítích. Ukazují to nejnovější analýzy statistik informačních a komunikačních technologií v podnikatelském sektoru, které připravil ČSÚ. Téměř všechny české firmy s deseti a více zaměstnanci jsou připojené k internetu. Na začátku letošního roku nebyly on-line jen dva podniky ze sta. V roce 2000 šlo o 75 % podniků.   Své webové stránky má 83 % podniků. Jejich podíl se od začátku tisíciletí více než zdvojnásobil. V roce 2000 mělo svůj web jen 40 % tuzemských firem. Plzeňský kraj více méně kopíruje ceslostátní průměr.

Webové stránky však nejsou jediným kanálem, který podniky pro svou prezentaci na internetu využívají. Jak potvrzuje předsedkyně ČSÚ Iva Ritschelová, boom zažívají sociální sítě: „Letos v lednu na nich měla vlastní účet třetina podniků. Na sociálních sítích fungují hlavně cestovní agentury a kanceláře nebo podniky působící v oblasti poskytování ubytování a v mediálním sektoru.“ I když od roku 2013 došlo k nárůstu počtu firem aktivně využívajících sociální sítě z 15 % na 34 %, Česko stále patří mezi státy EU s nejnižším podílem podniků využívajících tento způsob komunikace.

Přestože většina firem má připojení k internetu, ne všichni zaměstnanci s internetem nebo počítačem pracují. Zatímco před 15 lety pracovala s počítačem třetina zaměstnpcanců, dnes je to přibližně každý druhý. Tento podíl však od roku 2006 výrazněji neroste.  Letos poprvé překročil podíl těch, kteří mají z pracovního počítače přístup na internet, hranici 40 %. Ve srovnání s ostatními unijními zeměmi je to však jeden z nejnižších podílů zaměstnanců, kteří jsou v práci na síti.