Tomáš Matonoha jako řidič MHD. Dopravní podniky rozjely novou kampaň

ilustrační foto / plzen.cz

V osmi městech napříč republikou je aktuálně k vidění reklamní spot, který s jistou nadsázkou představuje povolání řidiče MHD. Dopravní podniky touto společnou aktivitou lákají nové uchazeče o pozici řidiče v situaci, kdy na trhu práce chybí až 10,5 tisíce kvalifikovaných řidičů.

Jedná se o další společný projekt pod křídly Sdružení dopravních podniků České republiky (SDP ČR). Do společné kampaně se zapojily dopravní podniky v Brně, Hradci Králové, Karlových Varech, Mariánských Lázních, Opavě, Pardubicích, Plzni a Praze.

Cílem kampaně je zvýšit zájem o povolání řidiče ve veřejné dopravě i popularizace tohoto zaměstnání. Lidé se na sociálních sítích v uvedených městech mohou setkat s řidičem hrdinou, kterého představuje Tomáš Matonoha. Nedostatek řidičů se v některých městech daří pomalu řešit, přesto jich v MHD stále chybí stovky.

„Řešením by mohl být i nábor cizinců, ale ten může situaci řešit jen dílčím způsobem neboť ve veřejné dopravě je důležitá i schopnost komunikace v českém jazyce a znalost reálií, umožňující aktivní komunikaci s cestujícími a poskytnutí informací či rady,“ dodává Michal Kraus, předseda představenstva Plzeňských městských dopravních podniků, a.s.