Testujeme vozy Mazda: CX-3

foto: plzen.cz

Tento víkend vám představíme dva modely ze stáje MAZDA, a to CX-3 a Mazdu 6. Oba dva vozy nás zaujaly krásnými tvary a to ještě než jsme sedly za volant. Dnes testujeme vůz MAZDA CX -3.

Při pohledu do interiéru si v jednom okamžiku připadáte nadčasově. Zejména palubní deska má za nás jednoznačně palec nahoru. Jakmile jsme nastartovaly,okamžitě jsme si připadaly jako pilotky stíhaček. Možná vám to přijde humorné, ale když na vás vykoukne nad budíky průhledový displej, nebo-li Head-up, kde se „promítá“ rychlost, jste rázem úplně beze slov. A to my ženy nebýváme moc často. Head-up displej je standardně dodáván od stupně Revolution.

_DSC4463Skvělý je posez za volantem. Na poměry SUV se sedí velice nízko, řidič prakticky ihned nalezne ideální polohu, přičemž všechny ovladače má po ruce. Co nám v tomto modelu chybělo je loketní opěrka (neboť jsme už pohodlné starší dámy), ta se dá však dokoupit dodatečně v rámci originálního příslušenství.

Jedničku s hvězdičkou zaslouží intuitivní ovládání multimediálního systému Mazda Connect. Ten je možné ovládat pomocí tlačítek na středové konzoli mezi sedlem řidiče a spolujezdce, a pokud vůz stojí na místě, tak i prostřednictvím dotykového sedmipalcového displeje umístěného krásně na očích na vrchu palubní desky. Systém funguje rychle a spolehlivě, navigace dokonce upozorňuje na stacionární radary. A nebyly bychom to my ženy, abychom se nepřestávaly stále divit. Naprosto nás dostal tento multimediální systém ohledně telefonu. Na obrazovce lze přečíst zprávy a dokonce je odeslat. Ne, že bychom za jízdy psaly love story, nicméně základní sms jsou již naprogramované, tudíž jedním dotykem lze odeslat. My například používáme velice často: „řídím J.“.

_DSC5267Zavazadlový prostor je ne až tak moc rozměrný, ale dostačující pro klasické uživatelské potřeby. Na dovolenou ve čtyřech dospělých osobách by pravděpodobně byl malý ( podle množství a velikosti zavazadel ),nicméně udávaný objem činní cca 350 litrů.

Co se týče jízdních vlastností, můžeme se přiznat, že jsme jely a jely a nějak asi i zapomínaly řadit. CX-3 to s námi zvládala a vůbec se nezlobila.

Pohon všech kol je u CX-3 řešen stejně jako u větších modelů, což znamená elektronicky ovládanou mezinápravovou vícelamelovou spojkou, která určuje množství točivého momentu putujícího k zadním kolům. Oproti větším modelům je však systém kompaktnější, ve srovnání s CX-5 je také o 20% lehčí. Zadní nápravu stejně jako u běžných verzí tvoří vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou, zatímco vpředu jsou vzpěry McPherson.

Mazda CX-3 patří mezi nejlépe jezdící malé crossovery na trhu. I díky pohonu všech kol automobil perfektně drží stopu. Co se týče zatáček,trošku opatrnosti by bylo fajn,určitě nedoporučujeme ostrou proletět ve vysoké rychlosti či závodit například s její sestrou Mazdou 6,neboť má tahle trojka sklony se naklánět.

Mazda CX-3 2.0 Skyactiv-G (110 kW)

Cena v základní výbavě: 565 900 Kč / Cena v testované výbavě: 637 300 Kč

Základní výbava:Litá 18“ kola, zadní parkovací kamera, bezklíčové zamykání, čalounění kombinující látku s kůží, head-up displej, diodové světlomety, vyhřívané přední sedačky, zadní parkovací asistent, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, dešťový a světelný senzor, elektricky vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, systém SCBS pro prevenci čelního nárazu, tempomat, hands-free sada s rozhraním bluetooth, kožený multifunkční volant, multimediální systém Mazda Connect se sedmipalcovým displejem, automatická klimatizace, šest airbagů, elektricky ovládaná okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním.