Stavba tramvajové tratě pokročila. Odborníci instalují most, po němž budou jezdit tramvaje

foto: město Plzeň

Nový 350 tun vážící most, který se stane součástí budované tramvajové trati na Borská pole, začali v úterý 2. července posouvat na své místo odborníci v Plzni. Most překlene silnici I/27, hlavní výpadovku z krajské metropole na Klatovy. Jeho délka je 38 metrů, výška necelých osm metrů. Rychlost posunu těžkého kovového obloukového kolosu byla zhruba 36 centimetrů za deset minut. Uprostřed mostu budou jezdit tramvaje, po stranách vzniknou stezka pro cyklisty a chodník. 

foto: město Plzeň

„Momentálně dochází k výsuvu mostu po kolejích. Počítač monitoruje, aby při výsuvu nedošlo k nějakému výklonu nebo jiné anomálii, která by zastavila posun. V sobotu a v neděli 6. a 7. července bude most položen na ložiska,“ přiblížil technický náměstek primátora Pavel Šindelář. Zprovoznění nové tramvajové trati je plánováno na 15. prosince letošního roku.

Podle stavbyvedoucího Petra Brona je výsuv dělán tahem. „Před konstrukci jsou dávány hydraulické agregáty, které v taktu 36 centimetrů posouvají celý most. Posunout most o 36 centimetrů trvá do deseti minut,“ přiblížil Petr Bron. Kovová konstrukce byla smontována na montážní základně v Brně, do Plzně jej firma dopravila po jednotlivých dílech, které byly na stavbě svařeny a osazeny na místo.

Střed mostu je uzpůsoben tramvajím, bude na něm otevřené kolejové lože. Po jedné i druhé straně je místo na cyklostezku a chodník pro chodce. Kvůli osazování mostu musela být omezena doprava, zejména svedením do jednoho pruhu. Omezení budou i o nadcházejícím víkendu 6. a 7. července.

Novou 1,3 kilometru dlouhou trať město nechává budovat od křižovatky Klatovská – Kaplířova – U Borského parku po ulici U Letiště, a to právě včetně přemostění silnice I/27. Součástí projektu je také vybudování nového terminálu městské hromadné dopravy v Dobřanské ulici i další práce.

This slideshow requires JavaScript.