Rekonstrukce vlakové tratě bude pokračovat. Správa železnic hledá zhotovitele další etapy

ilustrační foto / plzen.cz

V přestavbě plzeňského železničního uzlu bude pokračovat Správa železnic. V těchto dnech vyhlásila veřejnou zakázku na rekonstrukci téměř čtyřkilometrového úseku mezi lobezskou částí plzeňského hlavního nádraží a stanicí v Koterově, která po skončení prací přestane sloužit osobní dopravě. Nahradí ji nově vybudovaná zastávka Plzeň-Slovany. Rychlost vlaků se zvýší z dnešních 100 na 120 km/h.   

Stavba bude navazovat na již dokončenou rekonstrukci kolejiště ve stanici Plzeň hlavní nádraží ve směru na Prahu. Přestavbou projde nejen navazující úsek ve směru na České Budějovice, ale také stanice Plzeň-Koterov. Zde dojde k odstranění tří stávajících nástupišť a následné změně konfigurace kolejiště, které budou nově tvořit dvě hlavní a dvě předjízdné koleje.

Cestující začnou využívat novou zastávku Plzeň-Slovany, která nabídne lepší návaznost na linky MHD. Vzniknou zde dvě nástupiště s délkou 120 metrů a nástupními hranami v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí. Přístup k vlakům bude bezbariérový. Železniční přechod mezi ulicemi U Seřadiště a Na Lipce nahradí bezbariérově přístupná lávka. Maximální přípustnou nabídkovou cenu je 2 221 640 000 Kč (bez DPH).