Klientům České pošty chodí podvodné emaily

ilustrační foto / plzen.cz

Hackeři, kteří zneužívají služeb a loga České pošty, přichází s novou formou podvodu, která poškozuje zákazníky.

Nově se v emailových schránkách klientů začaly objevovat klamavé zprávy s logem České pošty, které je informují, že „Mají balík“. „Upozorňujeme naše zákazníky a všechny ostatní uživatele, aby na danou zprávu neodpovídali a nepokoušeli se klikat na odkazy. Existuje zde reálné nebezpečí napadení počítače či mobilního zařízení škodlivým softwarem,“ uvedl mluvčí pošty Matyáš Vitík.

Česká pošta podle Vitíka není autorem těchto zpráv, její logo, byť ve staré verzi, je použito neoprávněně. „V tuto chvíli podnikáme veškeré kroky, abychom zobrazování této zprávy spojené se jménem České pošty zabránili.

Skutečné, pravé emaily České pošty s informacemi o zásilkách jsou odesílány ze schránky ceskaposta[zavináč]cpost.cz.

Dalším trikem šmejdů, jak poškodit Českou poštu a její zákazníky, je fiktivní soutěž o mobilní telefony. Formou reklamy v barvách České pošty se tento podvod zobrazuje uživatelům sociální sítě Facebook a aplikací FB Messenger či WhatsApp. Podvodná hra se projevuje i formou zpoplatněné SMS (50,-Kč a více).