Ski&Bike Špičák nabídne nové gastro služby i zvýhodněný online nákup skipasů

Lyžeřský areál na Špičáku je největším střediskem na západě Čech. Foto: Richard Beneš

Pět milionů korun investovali do letošní zimní sezóny provozovatelé největšího šumavského areálu Plzeňského kraje Ski&Bike Špičák. Lyžaři i návštěvníci střediska se mohou těšit na nákup skipasů online přes e-shop, rozšíření zasněžování sjezdovek a především pak na obrovskou revoluci v poskytování gastronomických služeb.

„Také letos jsme pořídili další dvě nová sněžná děla osazená na věžích v nejfrekventovanějších místech sjezdovky číslo 2. Dokáží vyrobit za stejnou dobu více sněhu, než čtyři standardní sněžná děla. Celkem máme v areálu již 36 sněžných děl. Jsme schopni vysněžit v mrazivém počasí sjezdovku do pěti dnů,“ uvedl ředitel Ski&Bike Špičák Vladimír Kasík. Sjezdovky upraví celkem tři rolby, zatímco jedna se specializuje na úpravy snowparku, další dvě v noci upravují ostatní sjezdovky v areálu. Dostanou se i na ty nejstrmější úseky, díky lanu, na které se mohou zavěsit. Každou noc najedou dvě rolby na svazích Špičáku dohromady kolem 70 kilometrů.

Sjezdovky na šumavském Špičáku

Na vrcholu Špičáku začnou s příchodem letošní zimní sezóny fungovat nově vybudované unikátní ekologické toalety. Likvidaci exkrementů tam mají na starosti žížaly. „Používají to v Alpách, je to francouzský systém. Jsme první horské středisko v ČR, kde byly zavedeny,“ říká hrdě šéf střediska Vladimír Kasík.

Vylepšení se letos dočkal snowpark a funline. Foto: Richard Beneš

Oproti minulé zimní sezóně zdražilo středisko o tři procenta skipasy. Lyžaři ale mohou využít technickou novinku, která jim jejich skipas zlevní o pět procent, pokud si jej koupí online přes nový e-shop nebo na webu spicak.cz. „Chceme lyžaře přesvědčit o celkové výhodnosti nákupu přes e-shop, protože ušetří nejen čas, který by třeba trávili ve frontách, ale i peníze. Třeba denní skipas v hlavní sezoně při nákupu přes náš web přijde na 646 korun, na kase pak bude stát 680,“ říká Kasík.

Nakupovat online půjdou téměř všechny skipasy a budou též platit v rámci společného Železnorudského skipasu v dalších dvou blízkých středicích na Belvederu a Nad Nádražím. Celkově tento krok mimo meziroční zlevnění cen jízdenek zjednoduší a zrychlí proceduru nákupu.

Foto: Richard Beneš

Kdo již vlastní čipovou kartu špičáckého areálu nebo si ji pořídí před sezónou za 50 korun, nahraje si na ni po přihlášení a zaplacení v e-shopu vybraný skipas. Pro ty, co kartu nemají, přijedou do areálu a nechtějí kvůli tomu třeba stát frontu u kas, mají na Špičáku jednoduchou pomoc.

„Zakoupili jsme pick-up box, který bude umístěný v centrální části poblíž lanovky. Je propojený s e-shopem, takže kdo si, klidně až po příjezdu k nám na parkoviště, koupí mobilem přes náš web zlevněný skipas, obdrží následně QR kód. Načte jej v pick -up boxu a ten mu během pár vteřin vyhodí čipovou kartu s již nahraným skipasem, který si koupil,“ upřesňuje Jan Kasík ze Ski&Bike Špičák. Každopádně Ski&Bike Špičák si nadále drží pozici nejlevnějšího českého TOP lyžařského areálu.

Nastávající zimní sezona přináší pak zásadní změnu především v nabídce zdejších gastroslužeb. „Po více než deseti letech jsme změnili provozovatele našich gastro zařízení v horských chatách Hanička, Blaženka, na terase s kioskem umístěným mezi nimi, a i ve stánku na vrcholu Špičáku u lanovky. Slibujeme si od toho jednoznačné zlepšení služeb i nabízeného sortimentu, neb si myslím, že tam jsme měli rezervy,“ říká Vladimír Kasík. Na terase mezi chatami Hanička a Blaženka pak vyroste vyhřívaný stan pro 60 lidí.

„Na Špičák chceme přinést dobrý gastroprodukt, poctivě uvařená jídla bez použití polotovarů a správně připravené nápoje, které na hory patří. To vše podložené milou, pozitivní, profesionální a usměvavou obsluhou. Nehodláme zavádět cenové excesy známé z jiných horských koutů ČR. Ceny ale budou na druhé straně odpovídat kvalitě sortimentu. Cena nejdražšího jídla s přílohou nepřesáhne 200 korun. Nabízet budeme řekněme takovou česko – alpskou kuchyni. Chybět nebude například poctivý řízek s lehkým bramborovým salátem, typické české hotovky nebo hojně oblíbený kynutý knedlík s povidly, vanilkovou omáčkou, sypaný mákem,“ říká nový provozovatel gastro zařízení na Špičáku Otakar Stráský.

Z oblasti nápojové gastronomie se návštěvníci mohou těšit například na originální Bombardino podle původní alpské receptury. „Chceme tu věci spojené s gastrem dělat jinak, než jak tady bylo dosud zvykem. Přesvědčit se ale budou muset lidé až sami na místě. Otevírací dobu chceme protáhnout po skončení provozu lanovky klidně až do 23 hodiny. Vyhřívaný stan s hudbou a také třeba sportovní přenosy na Blažence se stanou centrem aprés- ski špičáckého areálu, chystáme také mnoho zajímavých akcí, jako jsou lyžařské diskotéky nebo jiné tematické večírky,“ dodal Otakar Stráský.

Zatím není pevně stanoveno, kdy na Špičáku začne zimní sezóna a rozjede se tak i velká sedačková lanovka. Vše záleží na tom, jestli napadne sníh a zda bude dostatečně mrznout, aby se vyrobil pomocí sněžných děl technický sníh.