S úrovní poskytované péče v FN Plzeň je spokojeno 85 procent pacientů

Fakultní nemocnice Plzeň. Foto: Richard Beneš

Spokojenost pacientů hospitalizovaných ve Fakultní nemocnici Plzeň s poskytovanou péčí činí podle letošního průzkumu 85,4 procenta. Ve srovnání s rokem 2018 spokojenost nepatrně poklesla o 0,8 procentního bodu. Do výzkumu se zapojilo 2384 pacientů, kteří strávili v nemocnici více než jednu noc. Průzkum nazvaný Kvalita očima pacientů byl už čtrnáctý v pořadí.

„Žádné oddělení nevykázalo souhrnnou spokojenosti pod 80 procent. Stabilní výsledky vykazuje spokojenost pacientů se sestrami i lékaři, kde se hodnota pohybuje kolem 85 procent. Díky vysokým hodnotám spokojenosti naše nemocnice opět získala nárok na certifikát „Spokojený Pacient“ ve všech třech kategoriích: zdravotnická lůžková zařízení, lékaři a sestry,“ řekla mluvčí fakultní nemocnice Gabriela Levorová.

Do průzkumu se zapojilo 47 procent mužů a 53 procent žen. Z hlediska věku převažují pacienti nad 50 let (65 %). Nejmladší věková skupina pacientů do 30 let tvoří 10 procent. Pacienti byli nejvíce spokojeni s dobou čekání na přijetí do nemocnice vzhledem ke zdravotnímu stavu, se způsobem komunikace před pacientem ze strany sestry a lékaře, dále pak s kontinuitou informací ze strany zdravotnického personálu, s dobou podávání jídel a čistotou pokojů a s frekvencí návštěv ošetřujícího lékaře.

Zlepšit by naopak pacienti chtěli organizaci a plynulost přijetí do nemocnice, služby, jako je dostupnost WI-FI, TV, noviny, srozumitelnost odpovědí lékaře a chtěli by také upravit dobu ranního probouzení, které je příliš brzy.