S Taxify už se v Plzni nesvezete, firma končí ve čtyřech krajských městech

Služba Taxify v Plzni končí

Nejen v Plzni, ale i v dalších třech krajských městech ukončila v pondělí svůj provoz mezi lidmi oblíbená přepravní společnost Taxify, která klasickým taxislužbám konkurovala zejména nízkou cenou. Nadále už bude působit jen v Praze. Nelze vyloučit, že do Plzně, Ostravy, Olomouce a Českých Budějovic se znovu vrátí po legislativních změnách.

I když působení Taxify v krajských městech zakazuje od října předběžné opatření soudu, jejich vozy tam až doposud jezdily. Taxify s rozhodnutím nesouhlasí a plánuje se odvolat. Firma se hájí tím, že je zodpovědná pouze za vývoj mobilní aplikace a není tak poskytovatelem nebo zprostředkovatelem přepravních služeb.

Od léta, kdy začala společnost působit i v Plzni, zůstaly ve městě až do poslední doby jezdit jen tři poslední vozy. Podle šéfa Taxify Romana Sysla dostávala firma v těchto městech často pokuty od úřadů a taxikáři zastrašovali a fyzicky napadali její řidiče.

„Stalo se nám, že si nás objednal zákazník, přijeli jsme na nějaké odlehlejší místo v Plzni a tam na nás čekalo několik klasických taxikářů, kteří nás zastrašovali, nadávali nám a došlo i na napadání. Výjimkou nebylo ani poškozování aut. Většina řidičů to po takových smutných zkušenostech raději vzdala. Nakonec jsme zůstali jen tři,“ řekl řidič Taxify Jirka.

Společnost Taxify by se chtěla dočkat legislativních změn, které by mohly upravit provoz taxislužeb v Česku. Její šéf Roman Sysel doufá, že přijde změna, která by umožnila další působení služby v Česku. Ministerstvo dopravy v současnosti připravuje novelu zákona o silniční dopravě. Ta obsahuje mimo jiné i návrh zrušení povinnosti taxikářů mít ve výbavě taxametr nebo střešní svítilnu. Povinné by nemusely být už ani zkoušky z místopisu, které některá města vyžadují. Návrh novely ovšem vyvolal protesty části taxikářů.