Průzkum: Tři čtvrtiny Čechů nakupují rády a pro 20 % je nakupování přímo vášní

ilustrační foto / pixabay.com

Celých 72 % Čechů nakupuje rádo a pro 20 % je nakupování vášní, vyplynulo z aktuálního průzkumu Rondo.cz. Ženy nakupují ještě raději než muži, Češi preferují nákupní centra a nejčastěji se při nákupu rozhodují podle intuice. Více jak třetina má zábrany vůči nákupu potravin online, i když je nakupuje nyní již 26 % respondentů.

Nejraději Češi nakupují v nákupních centrech (31 %) a v supermarketech (27 %), dále pak na e-shopech (21 %) či v malých obchodech (13 %). Ženy nakupují o něco raději v supermarketech (28 %) než v nákupních centrech (27 %). Naopak muži dávají přednost nákupním centrům (34 %) před supermarkety (26 %).

Nejdůležitějšími vodítky pro nákup na určitém e-shopu jsou pro Čechy zejména uživatelsky ověřený e-shop, například Heureka.cz (32 %), výhodné ceny (30 %) a důvěryhodná značka (20 %). Od nákupu naopak odradí téměř čtvrtinu lidí celková nedůvěryhodnost e-shopu, drahá doprava (18 %), nutnost platby předem (13 %), nedostatečné informace o nabízeném zboží (13 %) či nevyhovující dodací podmínky (11 %).

Ač je online nákup potravin dynamicky rostoucím segmentem, stále zhruba třetina Čechů má vůči němu zábrany. Dále nechceme nakupovat například erotické pomůcky (14 %), obuv (13 %), zájezdy a rekreační pobyty (14 %), oblečení (6 %), elektroniku (6 %), kosmetiku (4 %) nebo zboží pro děti (4 %).