Prestižní ocenění pro ZČU. Pedagožku nominovali studenti

Lucie Rohlíková obdržela významné ocenění. Foto: MŠMT

Lucie Rohlíková z Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzně převzala ocenění v rámci vyhlašování mimořádných vysokoškolských učitelů. Slavnostní předání cen Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy v oblasti vysokého školství, vědy a výzkumu za rok 2019 se uskutečnilo v Senátu ČR. Pedagožku nominovali na cenu samotní studenti.

Foto: MŠMT

Lucie Rohlíková působí v Oddělení celoživotního a distančního vzdělávání a na katedře didaktické a výpočetní techniky Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni. Zaměřuje se na využívání moderních technologií ve výuce, e-learning a distanční vzdělávání. Na cenu, udělovanou za vynikající vzdělávací činnost na vysoké škole, ji bez jejího vědomí nominovali studenti. Z celkem 59 navržených pedagogů byla Lucie Rohlíková vybrána mezi pětici těch, kteří včera v prostorách Senátu ČR převzali cenu z rukou ministra Roberta Plagy a náměstka pro vysoké školy, vědu a výzkum Pavla Dolečka. „Nominace ze strany studentů mne moc potěšila. Jsem ráda, že společnost začíná více vnímat smysl práce vysokoškolského učitele nejenom ve špičkovém výzkumu, ale i v kvalitní, o výzkum opřené výuce,“ říká Lucie Rohlíková.

Foto: MŠMT

Výuka Lucie Rohlíkové je postavená na konstruktivistickém přístupu, orientaci na praktické projekty, smysluplném využívání technologií a partnerském jednání se studenty. Motivuje studenty učitelství k celoživotnímu vzdělávání a zapojení se do učitelských komunit. Pro podporu studia využívá cloudové systémy, včetně systému pro tvorbu digitálních portfolií studentů.

Lucie Rohlíková stojí také například za konceptem takzvané virtuální třídy, tedy trenažéru ve virtuální realitě určeného pro studenty učitelství, který jim umožňuje simulovat a zkoušet situace, k nimž dochází při výuce ve škole. S myšlenkou virtuální třídy oslovila didaktička  Lucie Rohlíková odborníky na virtuální realitu z Fakulty strojní ZČU. Tak se zrodil v rámci České republiky jedinečný projekt, který má studenty učitelství připravit na praxi ve školách a posílit praktickou část jejich studia.