Po novém úseku železniční trati u Skvrňan jezdí teď vlaky rychleji

ilustrační

Po zcela nové trase jezdí už od pondělního večera v úseku dlouhém 1500 metrů vlaky na železniční trati z Plzně do Domažlic v plzeňské městské části Skvrňany. Trať se napřímila, přiblížila zástavbě a vznikla na ní i nová bezbariérová zastávka Plzeň – Skvrňany. Součástí nové přeložky je i štíhlá výhybka, dlouhá 95 metrů, umožňující jízdu vlaku až 120 kilometrovou rychlostí do odbočné větve. A to je trojnásobek dosud povolené rychlosti.

Stavba nové trati.

Její transport a montáž představovaly nejsložitější části této etapy. V České republice jsou takové výhybky zatím v provozu pouze dvě. Tato je třetí. Už proto šlo o náročnou montáž a vzhledem k délce výhybky i specifickou dopravu, k níž musel být použit speciální sklopný vůz a vůz pro přepravu a pokládku výhybek “ říká David Sichrovský, ředitel společnosti, která stavbu realizovala.

V listopadu firma dokončí v tomto úseku od Jižního Předměstí k výhybce pod Zátiším druhou kolej a tím dojde ke zdvoukolejnění první části trati Plzeň – Domažlice a její přípravě na elektrifikaci. Jde o další část modernizace plzeňského železničního uzlu, která začala v prosinci 2017a skončí na jaře 2020.