PMDP získaly miliardový úvěr na rekonstrukci tramvajové vozovny na Slovanech

Vizualizace nové vozovny na Slovanech

Až do výše 1,25 miliardy korun mohou Plzeňské městské dopravní podniky PMDP čerpat úvěr pro financování rekonstrukce tramvajové vozovny za nejvýhodnějších podmínek na trhu. Umožňuje to smlouva, kterou ve čtvrtek podepsali zástupci PMDP s Evropskou investiční bankou (EIB).

Stav tramvajové vozovny na Slovanech je již dlouhou dobu nevyhovující, a to v rámci kapacity, technického stavu budov, vybavení i zázemí pro zaměstnance. „Projekt rekonstrukce počítá také se snížením hlučnosti areálu a řadou řešení šetrných k životnímu prostředí, například využitím dešťové vody při mytí vozidel, zelenými střechami a dalšími. Jsem si jist, že tak modernizací depa přispějeme k co nejpříjemnějšímu životu v okolní zástavbě,“ uvádí Michal Kraus, generální ředitel PMDP.

Takto uvidí novou vozovnu z ulice řidiči

Výstavba vozovny by měla začít v roce 2020 a probíhat bude za plného provozu depa. PMDP předpokládají, že novou vozovnu veřejnosti představí na konci roku 2022. „Na zajištění financí pro nutnou rekonstrukci jsme pracovali téměř dva roky a právě dohoda s EIB pro nás byla od začátku nejlepší možná varianta. Financování prostřednictvím EIB se podle řady aspektů jeví být tím nejvýhodnějším. S částí úvěru počítáme také na obnovu vozového parku ekologických trakcí, zafinancovat tak můžeme nákup až 68 nových tramvají a trolejbusů,“ říká Lucie Smolíková, vedoucí oddělení controllingu PMDP.

Čerpání úvěru bude probíhat v maximálně sedmi tranších od poloviny roku 2020 do konce roku 2023, a to podle skutečných potřeb společnosti. „Výše finálně zapůjčené částky a doba jejího splácení se bude odvíjet od budoucích finančních možností. Pokud získáme na projekt rekonstrukce dotaci, čerpání úvěru bude menší,“ uvádí Miroslav Kočica, ekonomický ředitel PMDP, a dodává: „Úrokové sazby od EIB jsou výrazně nižší než běžně nabízené sazby bankovních domů.“

Město Plzeň od EIB v minulosti čerpalo úvěry na řadu projektů v rámci modernizace a rozšíření městské infrastruktury, uzavření spolupráce se subjektem mimo státní správu je ale u EIB unikátní.