Obří náklad zdolal první kilometry po Plzni a pokračuje směr Lovosice

Průjezd turbíny pod trolejištěm. Foto: Doosan

Čtyři a půl hodiny trvala cesta přes Plzeň obří turbíně, která v sobotu ve 23.00 hodin vyrazila na svoji dalekou cestu do Nigérie, poté, co vyjela z areálu plzeňského výrobce parních turbín Doosan Škoda Power. Souprava vážící 450 tun, dlouhá 87 metrů a vysoká 6,6 metru zdolávala první kilometry své trasy krokem. Kvůli výšce nákladu a trolejovému vedení v okolí závodu bylo nutné břemeno naložit na speciální snížený návěs. Zřejmě největší náklad, který kdy jel po českých silnicích skončil v neděli ráno na první zastávce v Křimicích.

Dál bude pokračovat souprava s turbínou do přístavu v Lovosicích. Po celé trase bude asistovat policie, silnice se uzavřou. Energetici budou na některých místech zvedat elektrické a telefonní dráty, aby obří náklad mohl projet. Turbína vypluje v lednu z německého Hamburku a za 1,5 až dva měsíce má být v nigerijském přístavu Warri.

Turbína jela krokem. Foto: Doosan

„Snížený návěs jsme museli využít hlavně kvůli obousměrnému trakčnímu vedení pro trolejbusy. To jde totiž, v součinnosti s dopravním podnikem, zvednout do maximální výše 5,80 metru, a to by turbína na běžném návěsu neprojela,“ říká Stanislav Bálint, manažer projektu ve společnosti Doosan Škoda Power. Po dojezdu do Křimic se turbína přeložila na standardní návěs, na kterém bude pokračovat do přístavu v Lovosicích.

Do lovosického přístavu by měl náklad dorazit ve čtvrtek ráno. „Když pojedeme po volné silnici, tak osmdesátka nebude problém,“ uvedl Petr Gelnar, vedoucí přepravy firmy Nosreti Ostrava.

Zastávka turbíny u překladiště České pošty. Foto: Doosan

Turbína bude zásobovat elektrickou energií rozvodovou síť v jihovýchodním cípu země. Výstavbou nového bloku dojde k navýšení kapacity elektrárny o stávajícím výkonu 480 MW nově na 930 MW. Tato turbína je rovněž historicky první z plzeňské produkce, která bude instalována v Nigérii.