Nahlédněte za pixely! Výstava v DEPO2015 představí neznámou oblast digitálního designu

foto: plzen.cz

Webové stránky, mobilní aplikace, výběry z bankomatů… To vše jsou věci, které každodenně využíváme, aniž bychom přemýšleli o jejich vzniku či fungování. Právě to, co se děje ve světě za pixely, ukazuje aktuální výstava v prostorách kavárny DEPO2015. Její důležitou součástí je doprovodný program: zájemce bude školit například jeden z prvních User Experience (UX) odborníků v ČR, bude se hovořit o re-designu webu města Plzně firmou Beneš&Michl a součástí programu bude i exkurze do plzeňské firmy Samepage, která patří mezi start-upy v kalifornském Silicon Valley.

Téma digitálního designu se na textových panelech srozumitelně představí nejen designérům, ale i firmám, studentům a široké veřejnosti. Publikum se dozví, kdo jsou digitální designéři a v čem spočívá jejich práce, jaký je příběh vzniku designu digitálních produktů a jakou konkurenční výhodu tento obor přináší do světa byznysu.

„Výstava vás krok po kroku provede procesem vzniku digitálních produktů, webových stránek, mobilních aplikací, rozhraní na pračkách, zabezpečovacích zařízeních nebo bankomatech. Vyzkoušíte si různé finální produkty a nahlédnete do jednotlivých fází. Práci digitálních designérů představí oni sami na tematických přednáškách,“ popisuje manažer Centra pro kreativní podnikání DEPO2015 Ondřej Kašpárek.

15. září nabídne doprovodný program dvouhodinový workshop uživatelského testování s odborníkem na User Experience – Pavlem Berkou, který je považovaný za doyena českého UX. 19. září proběhne další přednáška na téma „Jak vznikal web města Plzně“ , která bude věnovaná postupu redesignu komplexních webových stránek firmou Beneš&Michl. 26. září se uskuteční exkurze do vývojového střediska firmy Samepage na Anglickém nábřeží, která vyvíjí cloudový produkt pro snadnou a rychlou spolupráci v týmu. Zajímavostí je, že vzniká zároveň v Plzni a Silicon Valley. O zkušenosti se podělí jeden z prvních digitálních designérů v Čechách Petr Douša, který bude mluvit z praxe o uživatelském testování a prozradí, jak se spolupracuje na dálku s 9ti hodinovým časovým rozdílem.

Vstup na výstavu i doprovodné akce je zdarma, kapacita je ale omezená. Registrace probíhá přes Facebookové stránky. Výstava vznikla ve spolupráci organizací CZECHDESIGN, Asociace UX. Do Plzně se dostala díky DEPO2015, firmě Samepage a plzeňskému studiu Beneš&Michl.