Na charitu přispívá o Vánocích 38 % Čechů, peníze posílají nejčastěji dětem

ilustrační foto / plzen.cz

Sociální cítění se o Vánocích projeví u více než třetiny Čechů. Přesto jsme na tom s příspěvky na charitu hůř než naši sousedé. Na Slovensku přispěje na dobročinné účely 40 % lidí, v Polsku každý druhý a v Bulharsku pošle peníze na charitu 57 % lidí. Ve všech zemích je to ale méně lidí než vloni, příspěvky jsou ale vyšší. Vyplývá to z mezinárodního průzkumu agentury Ipsos pro společnost PROFI CREDIT, kterého se zúčastnilo 4 000 respondentů.

Na charitu přispívají mnohem více ženy než muži. Sociálně znevýhodněné či hendikepované děti jsou pak nejčastějším důvodem, proč lidé dávají peníze na dobročinné účely. „Z průzkumu vyplývá, že peníze na pomoc dětem dávají tři čtvrtiny Čechů a Poláků a zhruba 85 % Slováků a Bulharů. Nejčastěji lidé o Vánocích nakupují dárky pro dětské domovy. Každému desátému Čechovi pak není lhostejný osud zvířat,“ říká marketingový ředitel PROFI CREDIT Ondřej Lokvenc.

Češi nejčastěji posílají peníze na účet konkrétní dobročinné organizace (45 %) nebo využívají dárcovské SMS zprávy (45 %). Více než polovina Poláků přispěje na charitu tím, že si koupí konkrétní produkt. Na Slovensku a v Bulharsku jsou přeborníci v posílání dárcovských SMS zpráv. DMS zprávy posílá více než polovina Slováků a 85 % Bulharů.

V Česku sice přispívá na charitu méně lidí než v ostatních zemích, zato ale patříme mezi nejštědřejší dárce. Charitativní příspěvky jsou letos dokonce vyšší než vloni. Tři čtvrtiny Čechů darují více než stovku, každý pátý pak věnuje potřebným dokonce sumu vyšší než 500 korun. Tři čtvrtiny Slováků posílají na charitu maximálně 10 EUR, přes polovinu Bulharů dá příspěvek do 150 korun.

Také PROFI CREDIT v rámci svého CSR programu Dětský úsměv s PROFI CREDIT přispívá hned několika charitativním organizacím. Kromě UNICEF podporuje společnost dlouhodobě také Klub nemocných cystickou fibrózou, Dětský domov Markéta a pomáhá malé Rebece, která trpí nemocí motýlích křídel.