Celková přestavba hlavního vlakového nádraží v Plzni je u svého konce. S rekonstrukcí, která zahrnovala také vybudování nových mostů přes Mikulášskou ulici, se začalo v prosinci 2016. Náklady se přitom vyšplhaly na 1,3 miliardy korun.

Podle generálního ředitele SŽDC Jiřího Svobody se během necelých tří let výrazně zvýšil komfort pro cestující. Dokončeno bylo 3. nástupiště, kompletní modernizací prošla nástupiště číslo 5 a 6. Významná pak byla rekonstrukce historických mostů přes Mikulášskou ulici.
Cílem rekonstrukce byla celková přestavba kolejového rozvětvení ve směru na Cheb a navazujících kolejí. Cestující mohou využívat šest nástupišť, která mají bezbariérový přístup. Před rekonstrukcí byl přitom na některá z nich vstup po úrovňových přechodech. Rekonstrukcí prošlo také zabezpečovací a sdělovací zařízení, vznikl informační systém pro cestující, protipožární signalizace či kamerové systémy.

Na zlepšování parametrů infrastruktury se podílelo také statutární město Plzeň, které zajistilo rekonstrukci tramvajové trati a také celého přednádražního prostoru. Jeho investicí bylo rovněž vybudování již zmiňovaného autobusového terminálu, který se otevřel pro veřejnost vloni v prosinci. „Všemi těmito kroky a investicemi jsme chtěli výrazně zvýšit komfort pro cestující. Obě nádraží, autobusové a vlakové, nově splňují parametry 21. století a celá tato oblast se nyní stává klíčovým moderním dopravním uzlem našeho města. Věřím, že i díky tomu přilákají jednotlivé druhy dopravy ještě více cestujících,“ prohlásil primátor města Martin Baxa.
„Práce v centru města je vždy velmi náročná a projekt rekonstrukce plzeňského nádraží se nachází na silně exponovaném místě. Kvůli výměně mostů přes Mikulášskou ulici bylo třeba koordinovat vlakovou, tramvajovou, automobilovou i pěší dopravu, zároveň dávat pozor na možnou přítomnost nevybuchlých pum z druhé světové války, a to vše v co nejkratším možném čase tak, aby došlo k minimálnímu zásahu do normálního běhu města,“ uvedl Karel Volf, obchodní ředitel společnosti Metrostav.
Práce na železnici v Plzni se však nezastavily. V plném proudu je již budování takzvaného přesmyku domažlické trati, který má být po stavební stránce dokončen ještě v letošním roce.