Končí problémy řidičů nákladních aut? Železniční most v Dehtíně bude mít vyšší podjezdnou výšku

Foto: SŽDC

Železniční most v obci Dehtín se nechtěně proslavil především tím, že pod ním často uvízla nákladní auta, jejichž řidiči neodhadli podjezdnou výšku. To by se teď mělo změnit. Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) začala s rekonstrukcí, která mimo jiné počítá i s tím, že se právě výška mostu zvýší.

Foto: SŽDC

V rámci rekonstrukce mostu na trati Plzeň – Klatovy se počítá s výměnou ocelové konstrukce mostu, úpravou kamenné části opěr, osazením nových železobetonových prefabrikovaných úložných prahů, rovnoběžných křídel a ke zřízení nového železničního svršku. „Vzhledem k tomu, že do mostní konstrukce poměrně často narážela vozidla, dojde také ke zvýšení podjezdné výšky ze 4 metrů na 4,2 metru,“ informovala mluvčí SŽDC Nela Friebová. Oprava podle ní umožní zvýšení traťové rychlosti přes most ze 30 km/h na 75 km/h.

Oprava mostu přinese komplikaci pro cestující i řidiče. Výluka traťové koleje v úseku Chlumčany – Klatovy odstartovala v pátek 15. května a potrvá do 4. června. Ve stejném termínu začala také úplná uzavírka silnice I/27 v obci Dehtín , která potrvá do 18. června.

O uplynulém víkendu už byla vyjmuta stávající mostní konstrukce. Nová konstrukce by měla být osazena 25. května.