Jak se lidem dostat na bankovní účet? Podvodníci mají nový trik

Ilustrační foto

Kybernetičtí útočníci lidem tvrdí, že jejich internetové bankovnictví bylo zablokováno kvůli příliš mnoha pokusům o přihlášení.

„Byl překročen maximální počet pokusů o přihlášení do internetového bankovnictví George. Pro odblokování vašeho účtu navštivte nejbližší pobočku České spořitelny nebo pokračujte tlačítkem ‚Obnovit IB‘,“ to se mohou dočíst klienti České spořitelny v zaslaném e-mailu. Problémy nastanou ve chvíli, kdy uživatelé na přiložený odkaz kliknou. Ten je totiž přesměruje na podvodnou stránku, prostřednictvím které od nich útočníci vylákají všechny citlivé osobní údaje včetně přístupových informací k bankovnímu účtu.

Zpráva celkově vzbuzuje dojem, že byla zaslána Českou spořitelnou a požaduje po klientovi přihlášení do internetového bankovnictví. „Zpráva je podvodná a jejím cílem je pouze vylákání osobních údajů klientů.
Důrazně proto varujeme před jakoukoliv reakcí na tento e-mail,“ uvedla v prohlášení Česká spořitelna.