Design je pro Čechy při nákupu auta to nejméně důležité, tvrdí průzkum

ilustrační foto / plzen.cz

Už šest procent Čechů nepotřebuje auto před nákupem reálně řídit. Stačilo by jim otestování pomocí virtuální reality.

Preference Čechů, kteří kupují nová auta, se postupně mění. Průzkum společnosti EY mezi 524 respondenty v ČR mimo jiné ukázal, že sedm z deseti Čechů by už bylo ochotno uvažovat o koupi elektromobilu. Dokonce by 49 procent dotazovaných akceptovalo i vyšší pořizovací cenu, pokud by se ovšem náklady vrátily při provozu a současně by vůz měl prokazatelně pozitivní dopad na životní prostředí. V tomto aspektu je citelný velký posun. Ještě vloni při stejném průzkumu bylo takových lidí jen 27 procent.

Pozoruhodné je, že ačkoli v současnosti automobilky stále více upozorňují na designové stránky svých modelů, Čechy kritérium designu při nákupu nového auta zajímá ze všeho nejméně.

Jak ukázaly výsledky průzkumu, v němž dotazovaní uváděli vždy dva faktory, oblast designu je důležitá jen pro devět procent zákazníků, stejně tak jako konkrétní model. Pro jedenáct procent pak je důležitá výbava, 17 procent se rozhoduje podle značky, 32 procent podle spolehlivosti, 41 procent podle provozních nákladů a 66 procent podle ceny.

Existuje však určitý rozdíl mezi muži a ženami. Zatímco ženy jednoznačně upřednostňují cenu a pořizovací náklady (rozhoduje se podle nich polovina řidiček), u mužů je to jen třetina. Pro ně je důležitější radost a potěšení z jízdy.

Drtivá většina kupujících nového auta si před uzavřením smlouvy chce vůz osobně vyzkoušet. Přibývá však těch, kterým by postačovala možnost testování pomocí virtuální reality. Je jich už šest procent.

zdroj:autorevue.cz