ČTÚ na kolejích: úřad měří pokrytí na železnici

ilustrační foto

Pokud se přepravujete vlakem, pak asi víte, že existují místa, kde se dovoláte, ale také místa, kde se nedovoláte. S daty je to horší, samozřejmě platí jak kde a jak s kterým operátorem, ale situace je obecně řečeno špatná, jelikož pokrytí okolo tratí spíš není, než je a navíc konstrukce vagonů i ty zbytky signálu významně odstíní. Změna ale přijít musí, jelikož operátoři se v aukci kmitočtů pro LTE frekvence zavázali k plnění tzv. rozvojových kritérií a to znamená, že v roce 2019 by „osmistovka“ měla být prakticky všude, viz obrázek níže.

Stížností na pokrytí vlakových tratí je slyšet vícero, ale tvrdá data zatím nikdo nepředložil. Operátoři tak mohou tradičně kličkovat a zahrát téma pokrytí do autu s tím, že dle rozvojových kritérií mají povinnost železniční trasy pokrýt a tak to také udělají. Jakmile čas uzraje, však to znáte. Český telekomunikační úřad (ČTÚ) proto pro jistotu vyrazil do terénu, respektive na koleje vše proměřit, aby měl lepší představu o tom, jaké pokrytí si na železnici užíváme.