Čistá Plzeň se zapojila do projektu PROSIT, chce přilákat děti k technickým oborům

Největší zájem byl vyzkoušet si stupátko na popelářském vozu. Foto: Martin Rybák

Každý druhý kluk si jako dítě přál být popelářem. Dospělé už toto povolání ale neláká, pro naši společnost je přesto naprosto nezbytné. I to je důvod, proč se městská společnost Čistá Plzeň zapojila do projektu PROSIT, který má za cíl právě přilákat žáky ke studiu technických a přírodovědných oborů.

Exkurze žáků do společnosti Čistá Plzeň. Foto: Martin Rybák

„Zapojení Čisté Plzně do projektu PROSIT probíhá tak, že exkurze pro ZŠ a SŠ by měly mít efekt k tomu, abychom získali nějaké budoucí naše zaměstnance. Technicky to probíhá tak, že seznamujeme naše žáky s tím, co je to odpadové hospodářství, jak třídíme odpady a v podstatě s našimi technologiemi,“ řekl Otakar Horák, ředitel společnosti Čistá Plzeň.

Řidič svozového vozu v Plzni nejezdí podle papírového plánku, ale využívá program Protank. „V podstatě pracujeme jako jediná společnost v republice stoprocentně na tabletech. Veškerá komunikace probíhá buď přes počítač, tablet nebo mobilní telefony. Tím věříme, že upoutáme žáky k tomu, aby je i odpadové hospodářství začalo zajímat a měli zájem u nás pracovat,“ konstatoval ředitel Čisté Plzně.

Foto: Martin Rybák

V rámci projektu se žáci dozví zajímavosti z oboru, kterých není málo a mnohé si můžou na vlastní kůži vyzkoušet. Letos se jich tu vystřídá zhruba 1200. Pro exkurze má společnost vyhrazené každé čtvrteční dopoledne. Maximální počet dětí na akci je do 25. To znamená, že pro letošní rok se může těchto exkurzí zúčastnit kolem 1200 dětí. A Čistá Plzeň není zdaleka jediná městská firma, která se do projektu zapojila.

„Žáci 16 základních škol na území města Plzně jsou vybaveni moderními učebními pomůckami a současně mají možnost chodit do městských společností, jako je Vodárna Plzeň, Plzeňská Teplárenská, PMDP a Čistá Plzeň a do Centra robotiky a tam ve skutečnosti a v reálných podmínkách sledovat, jakým způsobem vlastně probíhá to, co se naučí ve školách,“ řekl Pavel Šindelář (ODS), technický náměstek primátora města Plzně.

Hlavním cílem projektu je zvýšit jak kompetenci pedagogů, tak i žáků směrem k jejich budoucímu uplatnění na trhu práce a zviditelnit tedy profese na přírodovědné a technické obory. „Zároveň má přinést moderní pomůcky do škol a naučit s těmi pomůckami pracovat jak tedy pedagogy tak žáky,“ vysvětlila Petra Pitelková, manažerka projektu PROSIT. Moderní technologie jsou podle jejích slov nedílnou součástí dnešního světa a budou čím dál častější v jednotlivých profesích. „Už je běžné, že i popelář pracuje s chytrým tabletem, proto moderní technologie vnímáme jako potřebné, přínosné a je potřeba s nimi děti už i od té základní školy učit,“ doplnila manažerka projektu.

This slideshow requires JavaScript.