Chceme hráče ještě více přiblížit lidem, slibuje nová marketingová manažerka hokejové Plzně

Lucie Mužíková, nová marketingová manažerka Plzně. Foto: archiv L. Mužíkové

Načne svoji 14. sezónu. Ve svém úvodu působení v hokejové Plzni byla nejprve klubovou redaktorkou, postupně se vypracovala na tiskovou mluvčí a v nadcházející sezóně se kromě médií bude starat také o marketing. Lucie Mužíková v obsáhlém rozhovoru hovoří o novinkách pro další sezónu, o fanoušcích či o tom, jak žena může působit v mužském kolektivu.

S jakými novinkami před novou sezonou přicházíte?
První novinkou je samotný prodej permanentek, za cenu dvoutýdenního zpoždění oproti loňskému roku jsme odstranili nutnost vydávání papírových voucherů s tím, že si je fanoušek přišel vyměnit za kartičku. Na první pohled si fanoušci všimnou, že je prodej permic spojený s tím, že vkládají důvěru do jednotlivých osobností klubu. Pokud si pořídí variantu Premium, mohou si vybrat svého patrona. Legendu klubu Martina Straku, brankáře Dominika Frodla nebo kapitána Milana Gulaše. Došlo také k revizi míst na stadionu. Některá místa prošly změnou kategorií, protože jsme si sami vyzkoušeli pohled. Sami jsme uznali, že místa, která byla označena jako 1. kategorie, reálně nemají výhled tak kvalitní a přesunuli jsme je do druhé kategorie. Takže někteří permanentkáři oproti předchozím letům ještě ušetří.

Počet prodaných permanentek vám asi musí dělat radost, že?
Ano. Máme radost, že se hodně prodávají. Kusově jsme o třetinu napřed než loni touto dobou. Po dvou týdnech a dvou dnech prodeje jsme překonali hranici tisíc prodaných vstupenek. Jde o tržbu více než pět milionů korun a čísla pořád rostou, aktuálně už je to 1357 permanentek a přes 7 milionů korun. Jsme moc rádi, že fanoušci tímto způsobem oceňují každoroční práci trenérů a vedení klubu, které přináší sportovní výsledky.

foto: archiv L. Mužíkové

Upravenou verzí prošel také program Patriot, o co jde?
Kromě klasické verze si fanoušci mohou pořídit verzi Gold. Ta nabízí více zážitků přímo s kabinou. Jde o unikátní věci, které si nikdo jiný nebude moci koupit. Například o návštěvu pozápasové tiskové konference či jednu třetinu strávenou přímo v prostoru mezi střídačkami. Budou mít exkluzivní setkání s vybraným hokejistou přímo po zápase, šanci poobědvat s úzkým vedením klubu. Program Gold je limitovaný na počet 10 lidí. Po necelých 24 hodinách bylo už sedm zájemců. K dnešku máme dvě poslední místa. Rozšířená varianta je vhodná pro rodiny, každou z aktivit může kromě samotného patriota navštívit i jeho rodina.

Také vznikl projekt Ambasador fanoušků klubu…
A do něj hledáme mladé lidi nad 18 let, kteří jsou aktivní na sociálních sítích a chtěli by se podílet na budování tváře klubu z pozice fanoušků. Budou mít ještě bližší přístup k hráčům do zákulisí. Při zápase se půjdou podívat do režie, budou těmi prvními, kteří se pozdraví s hráči těsně před nástupem na led. Při předzápasových rozbrusleních budou na střídačce. Hráči si zvolí tři ambasadory. Hledáme také projekt s charitativním přesahem. Pokud by kdokoli měl nápad, ať nám ho pošle. Chceme se také více zapojit do dění ve městě i v Plzeňském kraji.

Proměnou prochází některá místa na stadionu. Můžete upřesnit, na čem všem se pracuje?
Dochází k výměně povrchu kolem ledové plochy. Loni proběhla úprava před kabinou A-týmu, teď na zbytku obvodu kolem plochy. Jde konkrétně o vnější stranu mantinelu. S rekonstrukcí se začalo prakticky hned po skončení sezóny a vše bude připraveno na první zápas Ligy mistrů. S tím je spojená rekonstrukce střídaček, které se budou zužovat, čímž nám vzniknou nové prostory za nimi pro diváky. Kapacita stadionu se zvýší o desítky míst. V plánu je speciální řada, která bude přímo za střídačkami, takže diváci budou po vzoru NHL v řádech decimetrů od děje na střídačce. Budou moci sledovat přesně, co se tam děje. Pro hokejovou akademii je ve výstavbě ubytovací zařízení vedle druhé plochy.

Hodně se také mluví o změně přestávkového programu. Co chystáte v tomto směru?
Určitě se fanoušci nemusí bát, že by přišel obrat o 180 stupňů. Program samotných zápasů chceme udělat zajímavější, více zapojit maskota do samotného dění, chceme, aby se do přestávkového programu vrátily zpět soutěže. Pokusíme se společně s režií kostky přinést zajímavější obsah i na ní. A v neposlední řadě bychom rádi hráče více přiblížili fanouškům ze zcela jiného úhlu pohledu.

Ke konci uplynulé sezóny jste se s některými vašimi fanoušky úplně neshodli v otázce fandění. Jste s nimi v komunikaci?
V první řadě je důležité říci, že neprobíhají žádné boje s fanoušky ze strany vedení. A co se týká fanoušků pro příští sezónu, ano, doplnili jsme návštěvní řád podle aktualizací herního a licenčního řádu. Jsou to pravidla daná extraligou, a pokud ji chceme hrát, tak se jimi musíme řídit. Jako klub sbíráme informace o držitelích permanentních i jednorázových vstupenek. Je to z jediného důvodu, kterým je bezpečnost. Téma bezpečnosti je probírána ze všech stran. Není to reakce na hozenou láhev v zápase s Třincem, je to dlouhodobý trend extraligy. S fanoušky budou probíhat nadále pravidelná setkání. Před sezónou se nastaví podmínky, z naší strany se nic nemění. Klub nemá zájem přes fandění pouštět hudbu, v loňské sezóně to bylo jako krizové řešení, abychom zabránili uzavření celého stadionu v době semifinále play-off.

Opravdu vážně hrozilo, že by se uzavřel stadion?
Ano, hrozba byla vážná. Disciplinární komise i svaz čekali, jak se k otázce bezpečnosti postavíme. Kdybychom nezareagovali, tak bychom šesté utkání hráli bez fanoušků před prázdnými tribunami. Nebylo, kam ustoupit. Jiná varianta neexistovala. Vnímáme, že ne každý z fanoušků si uvědomoval reálnost hrozby, ale pro nás jako klub to bylo každodenní téma.

Říkáte, že chcete přiblížit hráče lidem. Jde tedy o intenzivní práci s hráči. Jak berou ženu v typicky mužském prostředí?
Berou mě jako kamaráda, a to doslovně. A také jako rozšířenou součást kabiny. Patřím k nim, jsem součástí týmu i přesto, že s nimi samotnou šatnu nesdílím. Považuji za výhodu, že tu nejsem první rok, nejsem outsider, který by neznal prostředí a individuality hráčů. Cením si toho, že s hráči umíme najít vždycky řeč, ať už se to týká mimopracovních nebo pracovních věcí.

Na které hráče nejvíce vzpomínáte?
Nejvíc vzpomínám na Ondřeje Kratěnu. S ním byla práce plná výzev. Není tajemstvím, že nevyhledával rozhovory, což bylo v kontrastu s mojí prací. Vděčným objektem byl třeba Jánko Sýkora, ten byl pro každou špatnost. Báječná je generace kolem Petra Kodýtka, Lukáše Kaňáka. Vždycky se musím smát, když si vzpomenu na komediální duo Tomáš Svoboda – Petr Kadlec. Moje práce ale není jen o komunikaci s hráči ale i s vedením týmu, tam je to více o kompromisech. Nejde hráče využívat jen pro mediální a marketingové aktivity.