Češi mají v bezpečnosti internetového bankovnictví mezery

Česká bankovní asociace (ČBA) upozorňuje, že Češi mají z hlediska bezpečného využívání bankovních služeb velké nedostatky. A to jak v používání hesel, tak v chování v online prostředí.

ČBA nabádá, aby lidé neinstalovali do svých počítačů nebo mobilních telefonů aplikace z neznámých zdrojů. Pokud se při práci v internetovém bankovnictví objeví na monitoru neznámé okno a bude uživatele vybízet k instalaci bezpečnostní aplikace, nikdy by na to neměl reagovat. Rovněž buďte obezřetní na sociálních sítích, zejména Facebooku. Pachatelé se jeho prostřednictvím snaží vylákat citlivé údaje k internetovému bankovnictví. Při fiktivní komunikaci s někým z vašich přátel se může objevit zpráva s žádostí o poslání nějakého finančního obnosu a následně i obrazovka, která vyzývá k vyplnění vašich citlivých údajů.

Desatero bezpečnosti České bankovní asociace

  1. Pravidelně aktualizujte ochranné mechanismy svého počítače.
  2. Obdobně jako počítač chraňte i svůj chytrý telefon.
  3. Programy a aplikace instalujte pouze z důvěryhodných a ověřených zdrojů.
  4. Přihlašovací a osobní údaje zadávejte jen na ověřených serverech, v důvěryhodném prostředí a nikomu je nesdělujte.
  5. Pečlivě si chraňte svůj PIN kód.
  6. Pravidelně si měňte svá hesla a vyhněte se užívání stejných hesel pro různé služby.
  7. Neotvírejte e-maily a přílohy od neznámých a podezřelých odesílatelů.
  8. Nakupujte pouze u prověřených a důvěryhodných online prodejců.
  9. Věnujete dostatek pozornosti upozorněním vašeho počítače a na webu banky.
  10. Pokud si nejste jistí a máte podezření, že se děje něco špatného, vždy kontaktujte banku.