Budovu hlavního vlakového nádraží čeká rekonstrukce

Zdroj: SŽDC

Komplexní opravu památkově chráněné výpravní budovy plzeňského hlavního nádraží zahájí Správa železnic už tento měsíc. Státní firma vybrala jako investora stavby SPOLEČNOST NÁDRAŽÍ PLZEŇ, kterou tvoří firmy Metrostav DIZ jako lídr, OHL ŽS a AVERS. Konsorcium vyhrálo s cenou za 668 milionů korun. Práce by měly trvat 2,5 roku.

„Tato stavba navazuje na modernizaci nástupišť a dalších částí stanice, která proběhla v minulých letech. Hlavním předmětem prací bude celková rekonstrukce památkově chráněné výpravní budovy z roku 1908. Bude zahrnovat především opravu střešního a obvodového pláště a úpravy vnitřních prostor v přízemí a patře odbavovací haly pro zlepšení služeb pro cestující,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Zcela se přestaví horní hala, která bude sloužit jako otevřený čekárenský prostor v podobě obchodní pasáže s komerčními jednotkami po obou stranách. Snadnější překonání výškového rozdílu mezi hlavní a horní halou zajistí eskalátory a výtahy.

Samozřejmostí bude přestavba veřejných WC a bezbariérový přístup na ně. Hlavní hala bude mít nové komplexní osvětlení a kamery s přímým dohledem. Součástí orientačního a informačního systému budou hlasové majáčky pro nevidomé a indukční smyčky pro sluchově postižené.

Celý objekt dostane novou střechu a fasádu, vše s důrazem na jeho památkovou ochranu. Důležitou součástí rekonstrukce pak bude výměna všech vnitřních rozvodů a také oken a dveří, což zajistí nižší energetickou náročnost budovy. Dále dojde k vytvoření administrativně- provozního zázemí složek Správy železnic a dopravců včetně úprav ve vyšších patrech.

Interiér horní haly. Zdroj: SŽDC